Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TASAVVUF ISTILAHLARININ TEŞEKKÜLÜ
1 Dersin Adı: TASAVVUF ISTILAHLARININ TEŞEKKÜLÜ
2 Dersin Kodu: TIB5140
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA KARA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Mustafa Kara
mkara@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60402, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tasavvuf ıstılahlarının ortaya çıkışını ve İslam düşüncesine katkısını göstermektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tasavvuf ıstılahlarını kavrayabilme;
2 Tasavvuf ıstılahlarının İslam düşüncesinde rolünü analiz edebilme.;
3 Konuyla ilgili literatürü tanıyabilme.;
4 Modern dönemde tasavvuf terimlerinin ele alışını inceleyebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Zühd dönemi ve terimler
2 Tasavvufi terimlerin ortaya çıkışı
3 Tasavvuf terimlerinin kaynakları
4 Diğer dini disiplinler ve tasavvufi terimler
5 Tasavvuf klasiklerinde terimler
6 Arapça terminoloji kitapları
7 Farsça terminoloji kitapları
8 Türkçe terminoloji kitapları
9 Terimlerin oluşumunda diğer kültürlerin etkisi
10 Tasavvuf düşüncesinde terimlerin değişimi ve gelişimi
11 Terimlerin nazım ve nesirlerle ifade edilişi
12 Mahalli kültürlerin ilgili eserlere aksedişi
13 Tasavvuf terimlerin yerel dillerdeki kullanışı
14 Modern dönem ve tasavvuf terimleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Herevî, Menazilü’s-sairin, Bursa 2008..
2. Ruzbihan Bakli, Meşrebü’l-ervah, İstanbul 1989.
3. Suad Hakim, Mucemu’s-sufiyye, Kahire 1990.
4. Süleyman Uludağ, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İstanbul 2001.
5. Abdülkadir es-Sufi, The Hundreds Steps, London 1982.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK3 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr