Ders Öğretim Planı
TASAVVUF ISTILAHLARININ TEŞEKKÜLÜ
| 1 |
Dersin Adı: |
TASAVVUF ISTILAHLARININ TEŞEKKÜLÜ |
| 2 |
Dersin Kodu: |
TIB5140 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. MUSTAFA KARA |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Mustafa Kara mkara@uludag.edu.tr , 0224 243 10 66-60402, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Tasavvuf ıstılahlarının ortaya çıkışını ve İslam düşüncesine katkısını göstermektir. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
| 21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
| 1 |
Tasavvuf ıstılahlarını kavrayabilme;
|
| 2 |
Tasavvuf ıstılahlarının İslam düşüncesinde rolünü analiz edebilme.;
|
| 3 |
Konuyla ilgili literatürü tanıyabilme.;
|
| 4 |
Modern dönemde tasavvuf terimlerinin ele alışını inceleyebilme.;
|
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Zühd dönemi ve terimler |
|
| 2 |
Tasavvufi terimlerin ortaya çıkışı |
|
| 3 |
Tasavvuf terimlerinin kaynakları |
|
| 4 |
Diğer dini disiplinler ve tasavvufi terimler |
|
| 5 |
Tasavvuf klasiklerinde terimler |
|
| 6 |
Arapça terminoloji kitapları |
|
| 7 |
Farsça terminoloji kitapları |
|
| 8 |
Türkçe terminoloji kitapları |
|
| 9 |
Terimlerin oluşumunda diğer kültürlerin etkisi |
|
| 10 |
Tasavvuf düşüncesinde terimlerin değişimi ve gelişimi |
|
| 11 |
Terimlerin nazım ve nesirlerle ifade edilişi |
|
| 12 |
Mahalli kültürlerin ilgili eserlere aksedişi |
|
| 13 |
Tasavvuf terimlerin yerel dillerdeki kullanışı |
|
| 14 |
Modern dönem ve tasavvuf terimleri |
|
| 23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Herevî, Menazilü’s-sairin, Bursa 2008.. 2. Ruzbihan Bakli, Meşrebü’l-ervah, İstanbul 1989. 3. Suad Hakim, Mucemu’s-sufiyye, Kahire 1990. 4. Süleyman Uludağ, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İstanbul 2001. 5. Abdülkadir es-Sufi, The Hundreds Steps, London 1982. |
| 24 |
Değerlendirme |
|
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
| Yıl sonu Sınavı |
1 |
100 |
| Toplam |
1 |
100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
0 |
| Finalin BAşarıya Oranı |
100 |
| Toplam |
100 |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
| Açıklama |
|
| 25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
| Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
9 |
126 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Projeler |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
| Arasınavlar |
0 |
0 |
0 |
| Diğer |
0 |
0 |
0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
12 |
12 |
| Toplam İş Yükü |
|
|
180 |
| Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
6 |
| Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
| 26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
|
OK1
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK2
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
|
OK3
|
0
|
3
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
|
| ÖK: Öğrenim Kazanımları |
PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |