Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DEVRE SENTEZİ
1 Dersin Adı: DEVRE SENTEZİ
2 Dersin Kodu: EEM4117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. NEYİR ÖZCAN SEMERCİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: neyir@uludag.edu.tr
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 4.Kat
Oda No:433
0224 294 06 50
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı pasif ve aktif devrelerin elde edilmesindeki temel sorunlar ve yolları özetlemek, öğrencilere aktif ve pasif devre sentezini, ve filtre tasarımını öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Devre sentezi problemlerini anlayabilme becerisi kazandırır;
2 Temel bilim ve mühendislik bilgilerini elektronik mühendisliği alanında uygulama ve amaca yönelik sistem ve sistem bileşenlerini tasarlama becerisi kazanır.;
3 Pasif ve aktif elemanlar kullanarak ağ sentezleme yöntemlerini uygulayabilme becerisi.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Devre sentezine giriş
2 Devre fonksiyonları ve 1-kapılı devre sentezi
3 Pozitif reel fonksiyonlar
4 LC giriş-fonksiyonlarının özellikleri ve gerçekleştirilmeleri
5 RC/RL giriş-fonksiyonlarının özellikleri ve gerçekleştirilmeleri
6 RLC giriş-fonksiyonlarının özellikleri ve gerçekleştirilmeleri
7 İki kapılı pasif devreler
8 Ara Sınav
9 2-uçluların sentezine inirgenmiş 2-kapılı devrelerin sentezi
10 Sıfır kaydırma
11 Aktif devre sentezi: Ayrıştırma, katsayı eşleştirme, işaret akış diagramı yöntemi
12 Aktif devre sentezi: Ayrıştırma, katsayı eşleştirme, işaret akış diagramı yöntemi
13 Filtre yaklaşımı
14 Aktif fitreler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Fuat Anday, Devre Sentezi,İTÜ yayınları
2. L. P. Huelsman, Active and passive Analog Filter Design, McGraw-Hill.
3. H.Y.-Lam, Analog and Digital Filters:Design and Realization, Prentice Hall, 1979.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,17
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr