Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PROGRAM DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: PROGRAM DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: EPO5102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ZAHIT DİRİK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. M. Zahit Dirik
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
Tel: +90 (224) 294 22 03
E- Mail: zdirik@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Program değerlendirmenin program geliştirme sürecindeki önemini kavrama, program değerlendirme modellerini bilme, program değerlendirme yöntem ve veril toplama teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanma, yapılmış araştırma ve uygulamalardan yararlanma, yeni program değerlendirme çalışmaları planlama.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Program ögelerini bilir, değerlendirmenin diğer ögelerle ilişkilerini kavrar.;
2 Program geliştirme sürecini bilir, değerlendirmenin geliştirme işlevini kavrar.;
3 Alanda geliştirilmiş olan program değerlendirme modellerini tanır.;
4 Bir program değerlendirme çalışması planlarken, alanda geliştirilmiş model ya da modellerden yararlanabilir.;
5 Program değerlendirme çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemlerini bilir.;
6 Planladığı program değerlendirme modeline uygun araştırma yöntemlerini seçer.;
7 Program değerlendirme çalışmalarında kullanılan veri toplama tekniklerini bilir.;
8 Planladığı model ve seçtiği yönteme uygun; veri toplama tekniklerini seçer ve kullanır.;
9 Topladığı verileri uygun istatistikî tekniklerle analiz eder.;
10 Analiz sonucu elde ettiği verileri yorumlar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Program geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkiler
2 Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirme
3 Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirme
4 Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleri
5 Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli
6 Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeli
7 Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri
8 Program değerlendirmede kullanılan veri toplama araçları, Araçların geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
9 Verilerin analizi ve yorumlanması
10 Program Değerlendirme Alaninda Yapilmiş Bilimsel Çalişmalarin, Makalelerin Analizi
11 Program Değerlendirme Alaninda Yapilmiş Bilimsel Çalişmalarin, Makalelerin Analizi
12 Türkiye’de yapılmış program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesi
13 Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar.
14 Dersin değerlendirilmesi ve öneriler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Erden, Münire. Program Değerlendirme. Ankara, 1993
Özcan, Demirel. Program Geliştirme. Pegem. Ankara, 2007
Fitzpatrıck, J.L.&Sanders, J.R. & Worthen, B.R. Program Evaluation. Pearson, At School, 2004
Ornstein C.A ve P.F. Hunkiuns. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. New Jersey. Prentice Hall. 1988
Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, 1972
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 4 15 60
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 3 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 3 0 4 5 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0
OK8 3 0 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0
OK9 0 0 5 0 0 4 4 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr