1 |
Dersin Adı: |
PROGRAM DEĞERLENDİRME |
2 |
Dersin Kodu: |
EPO5102 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç.Dr. ZAHIT DİRİK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. M. Zahit Dirik |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Tel: +90 (224) 294 22 03 E- Mail: zdirik@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Program değerlendirmenin program geliştirme sürecindeki önemini kavrama, program değerlendirme modellerini bilme, program değerlendirme yöntem ve veril toplama teknikleri konusunda bilgi ve beceri kazanma, yapılmış araştırma ve uygulamalardan yararlanma, yeni program değerlendirme çalışmaları planlama. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Program geliştirme süreci, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme arasındaki ilişkiler |
|
2 |
Ölçme ve değerlendirme süreci, program geliştirmede değerlendirme |
|
3 |
Öğrencinin değerlendirilmesi ve ögelere dönük değerlendirme |
|
4 |
Program değerlendirme modelleri, Tyler hedefe dayalı değerlendirme, Stufflebeam Çevre, girdi, süreç-ürün modeli, Stufflebeam Toplam Değerlendirme modelleri |
|
5 |
Metfessel-Mic hael Değerlendirme Modeli, Provus farklar Yaklaşımı ile Değerlendirme modeli, Stake Uygunluk Olasılık Modeli, Stake ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli |
|
6 |
Eisner Eğitsel eleştiri modeli, Hedefi bulunmayan değerlendirme modeli, Demirel’in Analitik değerlendirme modeli |
|
7 |
Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri |
|
8 |
Program değerlendirmede kullanılan veri toplama araçları, Araçların geçerlik ve güvenirlik çalışmaları |
|
9 |
Verilerin analizi ve yorumlanması |
|
10 |
Program Değerlendirme Alaninda Yapilmiş Bilimsel Çalişmalarin, Makalelerin Analizi |
|
11 |
Program Değerlendirme Alaninda Yapilmiş Bilimsel Çalişmalarin, Makalelerin Analizi |
|
12 |
Türkiye’de yapılmış program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesi |
|
13 |
Program değerlendirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar. |
|
14 |
Dersin değerlendirilmesi ve öneriler |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Erden, Münire. Program Değerlendirme. Ankara, 1993 Özcan, Demirel. Program Geliştirme. Pegem. Ankara, 2007 Fitzpatrıck, J.L.&Sanders, J.R. & Worthen, B.R. Program Evaluation. Pearson, At School, 2004 Ornstein C.A ve P.F. Hunkiuns. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. New Jersey. Prentice Hall. 1988 Ertürk, Selahattin. Eğitimde Program Geliştirme. Ankara, 1972 |
24 |
Değerlendirme |
|