Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EPİDEMİYOLOJİ
1 Dersin Adı: EPİDEMİYOLOJİ
2 Dersin Kodu: HEM2024
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. AYSEL ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Grv. Dr.Aysel Özdemir
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ayozdemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: ayozdemir@uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Temel epidemiyolojik bilgileri vererek, sağlık alanında kullanım amacını ve yapılış yöntemlerini öğretmek. Topluma sunulacak Sağlık Hizmetlerinin planlanması için hastalıkların dağılımını, yaygınlığını ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek; Hastalıkların kişi, yer ve zaman özelliklerini öğrenerek ve bu faktörler açısından risk gruplarını belirleyebilme becerisi kazandırmak; Hastalık kavramını ölçülebilir bir değer haline getirmek. Toplum sağlığını tehdit eden sağlık sorunlarının çözümü için gerçekçi ve bilimsel koruyucu sağlık önlemlerini geliştirme ve uygulama becerilerini edindirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Toplumun Sağlığını tehdit eden, en çok sakat bırakan ve ölüme neden olan yaygın sağlık sorunlarının belirlemesinde epidemiyolojik prensipleri öğrenir ve kullanır.;
2 Hastalıkların Tanımlayıcı özelliklerinin öğrenilmesi ve bu faktörler açısından hastalıkları inceleyebilme ve değerlendirebilme yetilerini kazanır. ;
3 Epidemiyojide araştırma yöntemlerini öğrenerek bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde etkin şekilde kullanabilme yeteneklerini kazanır.;
4 Hastalıkların dağılımında insidans ve prevelans kavramlarını öğrenir ve insidans ve prevelansı belirleyebilir.;
5 Sağlık olaylarını bilimsel değerlendirme ve ölçülmesinde kullanılan istatistiki verileri, epidemiyolojik hız ve oranlar haline dönüştürme ve kullanma becerilerini kazanır;
6 Sağlığı geliştirme ve hastalıklardan korumada primer, sekonder ve tersiyer koruyucu tedbirleri öğrenir ve toplum sağlığını korumada etkin şekilde kullanır;
7 Hastalıkların nedensellik ilişkilerinin saptar.;
8 Epidemiyolojik araştırmalar planlar ve sağlık alanına bilimsel katkıda bulunabilir;
9 Kronik hastalıkların epidemiyolojik özelliklerinin öğrenir ve bunların gelişimini önleyici toplumsal ve bireysel becerileri edinir;
10 Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini öğrenir ve koruyucu tedbirler için alınması gereken önlemleri uygulama becerileri kazanır ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Epidmiyolojiye giriş; Epidemiyolojinin tarihsel gelişim, Temel epidemiyolojik kavramlar
2 Epidemiyojide araştırma yöntemleri; Gözlemsel yöntemler: Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmalar
3 Epidemiyojide araştırma yöntemleri ; Analitik araştırma yöntemleri 1. Vaka- Kontrol araştırmaları
4 Epidemiyojide araştırma yöntemleri ; Analitik araştırma yöntemleri 2.Prevalans ve insidans araştırmaları
5 Epidemiyojide araştırma yöntemleri ; Deneysel epidemiyoloji, Müdahale araştırmalarıı Metadolojik araştırmalar
6 Sağlık alanında kullanılan veri kaynakları ve Veri toplama
7 Sağlık ölçütleri; Doğum Hızları, Ölüm hızları,
8 Bilimsel Araştırmaların planlanması ve uygulanması
9 Epidemiyolojide nedensellik;
10 Epidemiyolojide koruma; primer, sekonder ve tersiyer koruma
11 Önemli ve öncelikli sağlık sorunları
12 Kronik Hastalıkların epidemiyolojisi
13 Kazaların epidemiyolojisi
14 Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Epidemiyoloji, Prof.Dr. Çağatay GÜLER, Hacettepe Tıp Fak. yayını
2- Epidemiyoloji, Kjelstrom;O.J., Nobel Tıp Kitabevi1- Bertam M, Güler Ç (1997)
3- Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 2. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara
4-Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Prof.Dr.Yusuf ÖZTÜRK, Prof.Dr.Osman GÜNAY, Erciyes Üniversitesi Tıp.Fak. Yayını
5-Sağlık Bilimlerinde araştırma yöntemleri, Sümbüloğlu,V., Sümbüloğlu, K.,(2000)Hatipoğlu yayınları:47.Kaynak kitap dizisi:11.3 Baskı, Ankara: Hatipoğlu Yayın
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 26 26
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK2 5 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 3 3 4 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 3 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr