1 |
Dersin Adı: |
FELSEFE PROBLEMLERİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
FLS0205 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. Ayşe Gül ÇIVGIN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr. Ogün ürek Öğr. Gör. Ayşe Gül Çıvgın |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
acivgin@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941832 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, genel olarak bir felsefe problemini oluşturan unsurları açığa çıkartmak ve felsefenin işleyiş açısından bilim, sanat ve din gibi bilgi veren diğer etkinliklerden nasıl farklılaştığını göstermektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
“Felsefe nedir ?” sorusuna bir cevap aramak ve bu bağlamda “filozof” kavramını çözümlemek |
|
2 |
Filozofun evrene yönelik bakışını çözümlemek ve felsefi bir problemin nasıl doğduğunu açıklamak
|
|
3 |
Felsefi bir bakışın ayırt edici unsurunu göstermek |
|
4 |
Felsefenin bilimden, sanattan ve dinden nasıl farklılaştığını ortaya koymak |
|
5 |
Din felsefesinin temel kavramlarını açıklamak |
|
6 |
Tanrı’nın varlığına yönelik argümanları incelemek |
|
7 |
Tanrı’nın yokluğuna yönelik argümanları incelemek |
|
8 |
Ahlak felsefesinin temel problemlerini ortaya koymak |
|
9 |
Ahlak felsefesinin temel problemlerini ortaya koymak |
|
10 |
Bilim felsefesinin temel kavramlarını açıklamak |
|
11 |
Tümevarım problemine ilişkin çözüm denemelerini incelemek |
|
12 |
Sanat felsefesinin temel kavramlarını açıklamak |
|
13 |
Sanatın ne türden bir bilgi sağladığını irdelemek |
|
14 |
Değerlendirme |
|