Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARIM ve HALKLA İLİŞKİLER
1 Dersin Adı: TARIM ve HALKLA İLİŞKİLER
2 Dersin Kodu: TEK4728-SS
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. İ.Bülent Gürbüz
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bulent@uludag.edu.tr
0 (224) 2941591
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, günümüz işletmelerinde önemli yönetim işlevlerinden biri olan halkla ilişkiler alanına ilişkin kavramları aktarmak, halkla ilişkiler çalışmalarının işleyiş biçimini anlatmak ve halkla ilişkiler mesleğinin içerisinde yer alan temel bilgileri sunarak, kurumsal etkinliğin arttırılmasındaki önemi konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Halkla İlişkilere ilişkin temel kavramları ve modelleri tanımlayabilmek, ilgili bilim dalları ile ilişkilendirebilmek ;
2 Halkla İlişkilerde kullanılan araçları etkili düzeyde kullanabilmek;
3 Kuruma ve hedef kitlelere yönelik İletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve çözüm önerileri sunabilmek ;
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine hakim olabilmek. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Halkla İlişkilerin Tanımı ve Konusu, Tarihsel Gelişimi, Halkla ilişkilerin Amaçları
2 Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri, Hedef Kitle Kavramı
3 Diğer Alanlar ve Halkla ilişkiler, İletişim ve Halkla İlişkiler, Pazarlama ve Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
4 Kurumsal Reklamcılık ve Örnekleri, Propaganda ve Halkla İlişkiler, Lobicilik ve Halkla İlişkiler, Sosyal Sorumluluk ve Halkla İlişkiler
5 Halkla İlişkiler Çalışmalarında Tanıma ve Tanıtma, Halkla ilişkilerde Tanımanın Önemi, Halkla İlişkilerde Tanıma Yöntemleri
6 Halkla İlişkilerde Tanıtmanın Önemi, Halkla İlişkilerde Tanıtma Yöntemleri
7 Halkla ilişkilerde kurumsal imaj yaratma süreci ve Önemi, Kurumsal İmaj Kavramı, Kurum Kültürü Kavramı, Kurum Kimliği Kavramı, Kurumsal Kültür- Kimlik ve İmaj etkileşimi
8 Ders Tekrarı+Ara sınav
9 Halkla İlişkiler Çalışmalarında İki Temel Yön: Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler, Kurum İçi Halkla İlişkilerin Önemi, Kurum İçi İletişimin Yapısı, Kurum İçi Halkla İlişkiler de kullanılan Yöntemler
10 Kurum Dışı Halkla İlişkilerin Önemi, Kurumun Yakın Dış Çevresi İle İletişim, Diğer Dış Çevre İle İletişimi, Müşterilerle İlişkiler
11 Halkla İlişkiler Çalışmalarında Kullanılan Araçlar: Yazılı Araçlar, Yayın Araçları, Diğer Halkla İlişkiler Araçları
12 Halkla İlişkiler Çalışmalarının Organizasyonu, Halkla ilişkiler Departmanları, Halkla İlişkiler Ajansları, Kuruluşun halkla ilişkiler strateji ve politikalarının belirlenmesi, Halkla İlişkilerde Proje Basamakları
13 Halkla İlişkiler Uygulamalarında Ölçümleme ve Değerlendirme Süreci
14 Tarım ve Gıda işletmelerinde Halkla İlişkiler uygulamaları ve Vaka Analizi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı: Yok
Diğer Kaynaklar:Ayla Okay, Aydemir Okay Erdoğan, Halkla İlişkiler Teori ve Uygulamaları, Der Yayınları, 2005. A. Bülend Göksel, Nilay Başok Yurdakul, Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi Basım evi, 2002. Yardımcı Kaynaklar: Füsun Kocabaş, Müge Elden, Nilay Yurdakul, Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınevi, 2002 Alison Theaker, Halkla İlişkilerin Elkitabı, MediaCat Kitapları, 2006. James E. Grunig, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayın Yapım, 2005. A. Rıdvan Bülbül, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı?, MediaCat Kitapları,1999. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?,Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2001 Ceyda Aydede, Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, MediaCat Anthony Davis, Halkla İlişkilerin ABC'si, MediaCat Kitapları, Nisan 2006 Terrence E. Deal, M.K. Key, Kurumiçi Halkla İlişkiler Kutlamalar, Ritüeller, Törenler, Ödüller, MediaCat Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları, 2004.İrfan Erdoğan, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler , Erk Yayınları, Eylül 2005 Sema Yıldırım Becerikli, Uluslararası Halkla İlişkiler, Nobel Yayın Dağıtım, Eylül 2005 Ehling, P.W, White J. & Grunig E.J.( 2005). Halka İlişkiler ve Pazarlama Uygulamaları. Elif Özsayar (Çev), Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmelik. (379-416). James GRUNIG (Ed). İstanbul: Rota Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 4 4 0 0 1 0 0 0 0 0
OK4 2 2 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr