Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİNİ AKIMLAR
1 Dersin Adı: DİNİ AKIMLAR
2 Dersin Kodu: TIB6102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET SAİM KILAVUZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: askilavuz@uludag.edu.tr ,
0224 243 10 66-60141, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersle öğrencinin günümüz İslam dünyasındaki dini akımları tanıması amaçlanmaktadır. Yine öğrencinin İslâmî nasları yorumlama ve bu yorumlan sistematize etme nosyonu kazanması ve bu sayede modem çağda İslâm dininin yorumlanması konusunda eleştirel bakışa sahip olması bu dersin amaçlarındandır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dini akımlarla ilgili bilimsel araştırma etiğine sahip olur.;
2 İslam dünyasındaki Çağımız dini akımlarını tanır ve temel bilgilere sahip olur. ;
3 Alanıyla ilgili bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.;
4 Dini akımlarla ilgili klasik ve modern kaynaklar kullanarak yeni bilimsel açılımlar geliştirebilir.;
5 Bu konularda günümüz dünyasına Müslüman toplumlarıyla ilgili öneriler sunabilir.;
6 Dini akımlarlar ilgili projelerde yer alabilir.;
7 Dini akımlarla ilgili çalışma yapanların bilmesi gereken dillerdeki metinleri okuyabilir.;
8 Alanıyla ilgili internet benzeri bilişim teknolojilerini kullanabilir.;
9 Dini akımlarla ilgili sistematik bir bakış açısına sahip olur.;
10 Kaynakları sağlıklı bir şekilde yorumlama yeteneği kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Günümüz islam dünyasındaki mevcut dini akımlar
2 Günümüz dini akımlarının temel nitelikleri
3 Tecdid ve Islah Hareketleri
4 Efgani- M. Abduh - Reşid Rıza
5 Osmanlı Dönemi Yenileşme Hareketleri
6 Mısır’daki Yenileşme Hareketleri: İhvan-ı Müslimin
7 Hint Bölgesindeki Yenileşme Hareketleri
8 Ehl-i Kur’an - Cemaat-i İslami - Cemaat-i Tebliğ
9 Modernist Yaklaşımlar: Seyyid Ahmed Han ve Emir Ali
10 Fazlurrahman ve Modern İslam Düşüncesine Tesirleri
11 Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi
12 Nurculuk - Süleymancılık - Nakşi Gruplar
13 Milli Görüş Hareketi
14 Küreselleşme ve Dini Akımlar Üzerindeki Etkileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. İsmail Kara, Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi I-III
2. Abdülhamid Birışık, Hint Alt Kıtası Düşünce ve Tefsir Ekolleri
3. Adil Çiftçi, Fazlurrahman ile İslam’ı Yeniden Düşünmek
4. Hakan Yavuz, Modernleşen Müslümanlar
5. Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslam Düşünürleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,3
Dersin AKTS Kredisi 3,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK6 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr