Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Din Toplum İlişkisi: Modern Türkiye
1 Dersin Adı: Din Toplum İlişkisi: Modern Türkiye
2 Dersin Kodu: FDB5140
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. KEMAL ATAMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa
ataman@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60408
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cumhuriyet dönemi Türkiyesindeki din-toplum ilişkilerinin tezahürleri konusunda bilgilenmek ve temel tartışma konularını kavramak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Osmanlı Devleti’nden modern cumhuriyete geçişteki değişimi öğrenir;
2 Modern cumhuriyetin dine bakıştaki temel felsefesini kavrar;
3 Resmi ve gayri resmi dinî örgütlenme konusunda bilgi sahibi olur;
4 Elit kesimin dine bakışını kavrar;
5 Dinin kendi konumunu korumak için geliştirdiği stratejiyi öğrenir;
6 Modern Türkiye’deki din-toplum ilişkileri hakkındaki tartışmalara katılabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Osmanlı’dan Cumhuriyete toplumsal değişim ve dine etkisi
2 Cumhuriyet dönemindeki sekülerizm ve laiklik anlayışı
3 Dini bürokrasinin (Diyanet İşleri Başkanlığı) yeniden örgütlenişi
4 Din eğitiminin yeniden düzenlenmesi
5 Din ve siyaset ilişkisi I
6 Din ve siyaset ilişkisi II
7 Modern Türkiye’de aydınlar ve din I
8 Modern Türkiye’de aydınlar ve din II
9 Dini gruplar ve toplum I
10 Dini gruplar ve toplum II
11 Dini yaşayışın temel görünümleri I
12 Dini yaşayışın temel görünümleri II
13 Popüler kültür ve din
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ş. Mardin, Modern Türkiye’de Din ve Toplumsal Değişim, İsyanbul, 1990.
Ş. Mardin, Türkiye’de Din ve Siyaset, İstanbul, 2002.
Yümni Sezen, Türk Toplumunun Laiklik Anlayışı, İstanbul, 1993
M. Emin Köktaş, Türkiye’de Dini Hayat, İstanbul, 1993.
M. Emin Köktaş, Din ve Siyaset, Ankara, 1997
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 1998
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 4 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr