1 | Dersin Adı: | Din Toplum İlişkisi: Modern Türkiye |
2 | Dersin Kodu: | FDB5140 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. KEMAL ATAMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa ataman@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60408 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Cumhuriyet dönemi Türkiyesindeki din-toplum ilişkilerinin tezahürleri konusunda bilgilenmek ve temel tartışma konularını kavramak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Osmanlı’dan Cumhuriyete toplumsal değişim ve dine etkisi | |
2 | Cumhuriyet dönemindeki sekülerizm ve laiklik anlayışı | |
3 | Dini bürokrasinin (Diyanet İşleri Başkanlığı) yeniden örgütlenişi | |
4 | Din eğitiminin yeniden düzenlenmesi | |
5 | Din ve siyaset ilişkisi I | |
6 | Din ve siyaset ilişkisi II | |
7 | Modern Türkiye’de aydınlar ve din I | |
8 | Modern Türkiye’de aydınlar ve din II | |
9 | Dini gruplar ve toplum I | |
10 | Dini gruplar ve toplum II | |
11 | Dini yaşayışın temel görünümleri I | |
12 | Dini yaşayışın temel görünümleri II | |
13 | Popüler kültür ve din | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ş. Mardin, Modern Türkiye’de Din ve Toplumsal Değişim, İsyanbul, 1990. Ş. Mardin, Türkiye’de Din ve Siyaset, İstanbul, 2002. Yümni Sezen, Türk Toplumunun Laiklik Anlayışı, İstanbul, 1993 M. Emin Köktaş, Türkiye’de Dini Hayat, İstanbul, 1993. M. Emin Köktaş, Din ve Siyaset, Ankara, 1997 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 1998 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |