1 | Dersin Adı: | Kanatlılarda Beslenme Hastalıkları |
2 | Dersin Kodu: | VHB 6016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mustafa Eren |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Gülay DENİZ Doç.Dr. Ş.Şule CENGİZ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | meren@uludag.edu.tr, +902242941361, Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları Anabilim Dalı, Görükle Kampüsü, Nilüfer-Bursa/Türkiye |
18 | Dersin Web Adresi: | http://saglikbilimleri.uludag.edu.tr/anabilimdallari.php |
19 | Dersin Amacı | Kanatlı hayvanlarda yaygın olarak görülen beslenmeye bağlı hastalıklara ait temel bilgileri öğretmek amaçlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tavuk sindirim sistemi: Beslenmeye bağlı hastalıklarda sindirim sisteminin histo-morfolojik yapısında görülen değişiklikler | |
2 | Enerji ve besin maddesi dengesizliğine bağlı beslenme problemleri: Su, enerji, protein ve yağ ile ilgili problemler. | |
3 | Enerji ve besin maddesi dengesizliğine bağlı beslenme problemleri (devam): Vitamin ve minerallere bağlı problemler. | |
4 | Yem maddelerine bağlı beslenme problemleri: Antinutrisyonel faktörler | |
5 | Yem maddelerine bağlı beslenme problemleri (devam): Mikotoksikozis | |
6 | Yumurta kalitesini etkileyen beslenme problemleri: Yumurta iç ve dış kalitesini etkileyen beslenmeye bağlı problemler | |
7 | Yağlı karaciğer sendromu: Etyoloji, teşhis ve önlemler. | |
8 | Gut ve Kanibalismus: Etyoloji, teşhis ve önlemler. | |
9 | Ani ölüm sendromu, Asidozis ve Alkolozis: Etyoloji, teşhis ve önlemler. | |
10 | Islak Altlık ve sindirilmemiş yem atımı: Etyoloji, teşhis ve önlemler. | |
11 | Perozis ve taban yastığı dermatiti: Etyoloji, teşhis ve önlemler. | |
12 | Etlik piliçlerde Tibial Diskondroplazi ve diğer ayak bacak bozuklukları: | |
13 | Sıcak Stresi: Etlik piliçlerde ve yumurta tavuklarında sıcak stresinde besleme. | |
14 | Hindi ve Bıldırcınlarda görülen başlıca beslenme problemleri: Çeşitli vitamin ve mineral eksikliklerinde görülen hastalıklar, hindilerde çarpık göğüs ve bacak bozuklukları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Nutrition and Feeding of Poultry, M. Larbier and B. Leclercq, ISBN 1-897676-52-2. Tables of composition and nutritional value of feed materials, D. Sauvant, JM Perez and G. Tran, ISBN 2-7380-1158-6. Kanatlı besleme dinamiği ve biyogüvenlik. Muğlalı, H.; Minpa Matbaacılık, Ankara, 2001. Scott’s nutrition of the chicken. Leeson, S., Summers, J.D; 4th edition, University Books, Ontario, Canada, 2001. Çiftlik hayvanlarında beslenme hastalıkları. Umucalılar, H.D., Gülşen,N.; SÜ |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1,5 | 21 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |