1 | Dersin Adı: | AVRUPADA BAROK SANATI |
2 | Dersin Kodu: | SAT2010 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | önkoşulsuz |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ELVAN TOPALLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr.Elvan Topallı elvant@uludag.edu.tr 0224-2941883 Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Avrupa’da 16.-18. yüzyıla ait sanat eserlerinin incelenmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Maniyerizm (Pontormo, Parmigianino, A.Bronzino, El Greco) | |
2 | Barok mimari ve heykel (F.Borromini, G.B.Guarini, B.Longhena, J.Prandtauer, J.B.von Erlach, M.D.Poppelmann, L.Bernini) | |
3 | Barok resim (Caravaggio, N.Poussin, G.de la Tour, Le Nain kardeşler) | |
4 | Barok resim (Velazquez, E.Murillo, J.Ribera, F.Zurbaran) | |
5 | Barok resim (P.Rubens, Rembrandt, J.Vermeer) | |
6 | Rokoko (A.Watteau, J.Fragonard, F.Boucher, J.B.Chardin, T.Gainsborough, J.Reynolds, mimari örneklerden seçmeler) | |
7 | Arasınav- ders tekrarı | |
8 | Neo-klasik resim (J.L.David, J.D.Ingres, W.Tischbein, E.Vigee Lebrun) | |
9 | Neo-klasik heykel ve mimari (A.Canova, A.Houdon, A.Schinkel, C.G.Langhans, J.G.Soufflot, E.L.Boullee, vb.) | |
10 | Romantizm (W.Turner, J.Constable, C.D.Friedrich, T.Gericault, E.Delacroix) | |
11 | Romantizm (Goya, J.Fuseli) | |
12 | Oryantalizm (İngiliz ressamlar) | |
13 | Oryantalizm (Fransız ve diğer ressamlar) | |
14 | Realizm (G.Courbet, H.Daumier, F.Millet), Ön-Raffaellocular (D.G.Rossetti, W.H.Hunt, E.Millais, E.Burne-Jones, J.Strudwick vb) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
N.Atasoy, 17. ve 18.Yüzyıllarda Avrupa Sanatı, İstanbul 1985. M.Barres, El Greco ya da Toledo’nun Gizi, Ankara 1997. F.Claudon; Romantizm, İstanbul 1988. J.H.Füssli, Aforizmalar, İstanbul 2001. T.Gautier, Romantizmin Tarihi, İstanbul 1975. S.Germaner, Z.İnankur; Oryantalizm ve Türkiye, İstanbul 1989. S.Germaner, Z.İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, İstanbul 2008. S.Germaner, 18.Yüzyıl Avrupa Resmi, İstanbul 1996. A.Hauser; Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul 1984. R.Huch, Alman Romantizmi, Ankara 2005. Z.İnankur; 19.yy.Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, İstanbul 1997. M.Serullaz; Empresyonizm, İstanbul 1983. T.Hilton; The Pre-Raphaelites, London 1995. A.C.Krausse; The Story of Painting, Köln 1995. M.Levey; Rococo to Revolution, London 1995. Michelangelo, Mikelanj’ın Mektupları, İstanbul 1983. A.Rose; The Pre-Raphaelites, London 1993. W.Vaughan; Romanticism in Art, London 1994. H.Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, İstanbul 1985. S.K.Yetkin, Barok Sanat, İstanbul 1977. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 14 | 3 | 42 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |