1 | Dersin Adı: | SOSYAL PSİKOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | İLH3028 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAYATİ HÖKELEKLİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | hayatihokelekli@hotmail.com / 2431066 - 60351 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin diğer insan ve grupların birey üzerindeki etkilerinin farkına varmasına, kendi benliğini ve kimliğini yitirmeksizin başkalarıyla uyumlu ilişkiler kurmasına yardımcı olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sosyal psikolojinin konusu, çalışma alanı ve amacının tanıtılması | |
2 | Sosyal etki ve uyma; uyma davranışını etkileyen ortamsal etkenler | |
3 | Uyma davranışını etkileyen kişisel ve kültürel etkenler | |
4 | İnsanlar niçin uyma davranışı gösterir? | |
5 | Tutum ve tutumun öğeleri | |
6 | Tutum ve davranış | |
7 | Tutumların gelişmesi ve kalıplaşması, kalıplaşmış tutumlar | |
8 | İletişim ve propaganda; iletişimin amacı ve ona direnme yolları | |
9 | Tutum değişikliğinde iletişimin özellikleri | |
10 | Tutum değişikliğinde hedefin, ortamın ve kültürün özellikleri | |
11 | Grubun tanımı ve grubu meydana getiren unsurlar, grup oluşumunun nedenleri | |
12 | Grubun birey üzerindeki etkileri | |
13 | Grubun iletişim yapısı ve süreci | |
14 | Gruplar arası ilişkiler ve liderlik |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Ender Tekarslan, Davranışın Sosyal Psikolojisi, İstanbul 1998. -Çiğdem Kağıtçıbaşı, Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul -Nuran Hortaçsu, Grup İçi ve Gruplar Arası Süreçler, Ankara 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |