Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÜZEL KUR'AN OKUMA II
1 Dersin Adı: GÜZEL KUR'AN OKUMA II
2 Dersin Kodu: İLH3014
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Mahmud Şevket Öztürk
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Abdurrahman ÇETİN, Remzi KAYA, Nurettin BAŞYİĞİT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: msozturk78@hotmail.com
0 224 243 10 66-60153 U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye sesini güzel kullanarak ve farklı makamları uygulayarak Kur'an’ı sağlıklı bir biçimde okuyabilme yeteneği kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek açık/gizli hataları fark edebilme ;
2 Kur’an tilavetinde Dudak Talimi ve uygulamasını kavrayabilme;
3 Sesi güzel kullanarak ve farklı makamları uygulayarak Kur’an’ı sağlıklı bir biçimde okuyabilme;
4 Kur’an tilavetinde Hicaz Makamını kullanabilme;
5 Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar arasındaki farkları ayırt edebilme;
6 Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinden yararlanabilme;
7 Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini tanıyabilme;
8 Bu tür faaliyetlerde okumak üzere Rum Suresi 30/20-28, Tahrim Suresi 66/6-9, Al-i İmran Suresi 3/95-97 ve Al-i İmran Suresi 3/185-186. ayetlerini aşır olarak okuyabilme;
9 Kur’an’da okunan istisnai yerler, secavendlerin durumu, sure ve ayetler arasındaki uyum hakkında bilgi sahibi olma;
10 Derste işlenen konular çerçevesinde ileri düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir önceki dönemin tekrarı, Kur’an tilavetinde dudak taliminin yeri
2 Hicaz Makamı hakkında bilgi, bu makamda muhtelif ilahilerin okunması, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
3 Kur’an’da okunan istisnai yerler, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
4 Kur’an’da okunan istisnai yerler, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
5 Secavendler, Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
6 Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
7 Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
8 Sure ve ayetler arasındaki uyum, Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
9 Al-i İmran Suresi 95-97. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
10 Al-i İmran Suresi 95-97. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
11 Al-i İmran Suresi 95-97. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
12 Al-i İmran Suresi 185-186. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
13 Al-i İmran Suresi 185-186. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
14 Al-i İmran Suresi 185-186. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma ve Esasları
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraatı
İsmail BİÇER, Kur’an Hatim Seti
Fatih ÇOLLAK, Kur’an Hatim Seti
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK3 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK4 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 3
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr