Ders Öğretim Planı
ANALİTİK KİMYA LABORATUARI I
1 |
Dersin Adı: |
ANALİTİK KİMYA LABORATUARI I |
2 |
Dersin Kodu: |
KIM2005 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
4 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. BELGIN İZGİ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Cevdet DEMİR Doç. Dr. M. Haluk TÜRKDEMİR Doç. Dr. Belgin İZGİ Doç.Dr. Elif TÜMAY ÖZER Doç.Dr. Saliha ŞAHİN |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
belgin@uludag.edu.tr 0 224 29 41 728 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, kişisel gözlem yapabilme yeteneği, analiz şemalarının yazımında deneyim, olası girişim problemlerinin giderilmesinde beceri, güncel örneklerle analizde deneyim, analitik düşünce yeteneği kazandırmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Kalitatif (nitel) kimyasal analiz sistematiğini bilir.;
|
2 |
Sistematik kalitatif (nitel) kimyasal analizi laboratuvarda uygulayabilir.;
|
3 |
Katyonların ve anyonların tanınma reaksiyonlarını öğrenir.;
|
4 |
Katyon ve anyonları birbirinden ayırabilir ve test edebilir.;
|
5 |
Bilinmeyen bir numunede kalitatif katyon ve anyon analizi yapabilir.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
|
Katyon ön denemeler ve laboratuara ilişkin temel kuralların bildirimi |
2 |
|
I. grup katyonları ve sistematik analizi (HCl grubu katyonları) |
3 |
|
II. grup katyonları ve sistematik analizi (H2S grubu katyonları) |
4 |
|
III. grup katyonları ve sistematik analizi ((NH4)2S grubu katyonları) |
5 |
|
IV. ve V. grup katyonları ve sistematik analizi ((NH4)2CO3 ve çözünen grup katyonları) |
6 |
|
Bilinmeyen örnekte I-V. katyon analizi |
7 |
|
Anyon ön denemeler |
8 |
|
I. grup anyonları (Ca(Ac)2 grubu anyonları) ve II. grup anyonları (Ba(Ac)2 grubu anyonları) sistematik analizi |
9 |
|
III. grup (Cd(Ac)2 grubu anyonları), IV. ve V. grup anyonları (AgAc ve çözünen grup anyonları) sistematik analizi |
10 |
|
Bilinmeyen örnekte I-V. anyon analizi |
11 |
|
Bilinmeyen katı numunede katyon ve anyonların sistematik analizi |
12 |
|
Bilinmeyen katı numunede katyon ve anyonların sistematik analizi |
13 |
|
Bilinmeyen katı numunede katyon ve anyonların sistematik analizi |
14 |
|
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Skoog, West, Holler, çeviri editörleri (Prof.Dr.E.Kılıç, Prof.Dr.F.Köseoğlu), 1996 “Analitik Kimya” Cilt 1. ve 2. 2) KMY 2253 Analitik Kimya I Laboratuvarı Deney Föyü 3) Prof.Dr. E. Dölen. Doç.Dr. M.Pekin, 1997, “Kalitatif Analiz Uygulaması (Yarımikro yöntem). Marmara Ün. Eczacılık Fak. Yayını No:11 4) D. G. Davies, T.V.G. Kelly, 1969, “Inorganic Reactions At Advanced Level Laboratory Exercises In Observation and Deduction”. 5) E.J.King, 1973, “Ionic Reactions and Separations Experiments In Qualitative Analysis”, Barnard College- Columbia University. 6) Prof.Dr. Özer Bekaroğlu, 1988, “Kalitatif Analizde Deneysel İşlemler” 7) İnternet kaynakları |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
25 |
Kısa Sınav |
13 |
12,5 |
Ödev |
10 |
12,5 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
25 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
0 |
0 |
0 |
Uygulamalı Dersler |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
9 |
2 |
18 |
Ödevler |
10 |
1 |
10 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
20 |
20 |
Toplam İş Yükü |
|
|
114 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
OK1
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |