Ders Öğretim Planı
ZİHİN ENGELLİLER ve EĞİTİMİ
1 |
Dersin Adı: |
ZİHİN ENGELLİLER ve EĞİTİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
ÖZE1002 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
8 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Yrd. Doç. Dr. ÖZGE ELİÇİN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059 E-mail: otoper@gmail.com Tel: +90 (224) 294 21 97 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
1- Zihinsel engellilerin eğitiminin bilgisi, 2- Zihinsel engellilerin eğitimi için kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin kavranması |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Zihinsel engellilerin eğitimini bilme ve zihinsel engellilerin eğitimi için kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri kavrayabilme.
;
|
2 |
Zihin yetersizliğinin tarihini açıklayabilme.;
|
3 |
Zihin yetersizliğine ilişkin temel terim ve kavramları doğru bir biçimde kullanabilme.;
|
4 |
Zihin yetersizliğini tanılanmaya dayalı değerlendirme süreçlerini açıklayabilme.;
|
5 |
Zihin yetersizliğine yol açabilen biyolojik ve çevresel etmenleri sınıflandırabilme.;
|
6 |
Zihin yetersizliği olan bireye sahip olmanın aile üzerindeki olası etkilerini açıklayabilme.;
|
7 |
Zihin yetersizliği olan bireylerin tipik özelliklerini betimleyebilme.;
|
8 |
Zihin yetersizliği olan bireylere sağlanan eğitim olanaklarını açıklayabilme.
;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Zihinsel Engelin Tanınması |
|
2 |
Zihinsel Engelin Nedenlerinin Bilinmesi |
|
3 |
Zihinsel Engelli Çocukların Tanılanması |
|
4 |
Zihinsel Engelin Önlenmesi İçin Alınacak Önlemler |
|
5 |
Zihinsel Engelliler İçin Eğitim Modelleri |
|
6 |
Bağımsız Okul ve Eğitim |
|
7 |
Genel Değerlendirme |
|
8 |
Bağımsız Okul ve Eğitim |
|
9 |
Özel Eğitim Sınıfı ve Eğitim |
|
10 |
Kaynaştırma Eğitimi |
|
11 |
Özel Eğitimde Kullanılan Stratejiler |
|
12 |
Özel Eğitimde Kullanılan Yöntemler |
|
13 |
Özel Eğitimde Kullanılan Yöntemler |
|
14 |
Özel Eğitimde Kullanılan Teknik ve Taktikler |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
“Zihinsel Engellilerin Eğitimi” Süleyman Eripek, “Özel Eğitime Giriş” Editör: Ayşegül Ataman |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
Ödevler |
0 |
6 |
84 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
1 |
1 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü |
|
|
240 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
4
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
4
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |