Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ZİHİN ENGELLİLER ve EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: ZİHİN ENGELLİLER ve EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: ÖZE1002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. ÖZGE ELİÇİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
E-mail: otoper@gmail.com
Tel: +90 (224) 294 21 97
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1- Zihinsel engellilerin eğitiminin bilgisi, 2- Zihinsel engellilerin eğitimi için kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin kavranması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Zihinsel engellilerin eğitimini bilme ve zihinsel engellilerin eğitimi için kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri kavrayabilme. ;
2 Zihin yetersizliğinin tarihini açıklayabilme.;
3 Zihin yetersizliğine ilişkin temel terim ve kavramları doğru bir biçimde kullanabilme.;
4 Zihin yetersizliğini tanılanmaya dayalı değerlendirme süreçlerini açıklayabilme.;
5 Zihin yetersizliğine yol açabilen biyolojik ve çevresel etmenleri sınıflandırabilme.;
6 Zihin yetersizliği olan bireye sahip olmanın aile üzerindeki olası etkilerini açıklayabilme.;
7 Zihin yetersizliği olan bireylerin tipik özelliklerini betimleyebilme.;
8 Zihin yetersizliği olan bireylere sağlanan eğitim olanaklarını açıklayabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Zihinsel Engelin Tanınması
2 Zihinsel Engelin Nedenlerinin Bilinmesi
3 Zihinsel Engelli Çocukların Tanılanması
4 Zihinsel Engelin Önlenmesi İçin Alınacak Önlemler
5 Zihinsel Engelliler İçin Eğitim Modelleri
6 Bağımsız Okul ve Eğitim
7 Genel Değerlendirme
8 Bağımsız Okul ve Eğitim
9 Özel Eğitim Sınıfı ve Eğitim
10 Kaynaştırma Eğitimi
11 Özel Eğitimde Kullanılan Stratejiler
12 Özel Eğitimde Kullanılan Yöntemler
13 Özel Eğitimde Kullanılan Yöntemler
14 Özel Eğitimde Kullanılan Teknik ve Taktikler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: “Zihinsel Engellilerin Eğitimi” Süleyman Eripek, “Özel Eğitime Giriş” Editör: Ayşegül Ataman
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 6 84
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr