1 | Dersin Adı: | KLİNİK DENEMELER |
2 | Dersin Kodu: | TBY 6008 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İLKER ERCAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. İ. ERCAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. İ. ERCAN ercan@uludag.edu.tr 2953888 Uludağ Üniversity, Faculty of Medicine, Department of Biostatistics, 16059, Nilüfer, BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | http://saglikbilimleri.uludag.edu.tr/anabilimdallari.php |
19 | Dersin Amacı | Klinik denemeler hakkında temel kavramların kavramasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel İstatistiksel Kavramlar | |
2 | Temel Tasarım İçerikleri | |
3 | Randomizasyon ve Körleme | |
4 | Klinik Deneme Tasarımları | |
5 | Onkolojik Çalışmalarda Klinik Deneme Tasarımları | |
6 | Klinik Denemelerin Sınıflandırılması | |
7 | Sürekli Verilerin Analizi | |
8 | Kesikli Verilerin Analizi | |
9 | Sansürlü Veriler ve İnterim Analizi | |
10 | Örneklem Hacminin Belirlenmesi | |
11 | Etkinlik Değerlendirmesine Ait Konular | |
12 | Güvenirlik Değerlendirmesi | |
13 | Klinik Protokol Hazırlama ve Gerçekleştirme | |
14 | Klinik Veri Yönetimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Ozkaya G, Ediz B, Ercan I. İki Evreli Faz II Klinik Denemesi ve Farklı Tasarımlara Göre Örneklem Büyüklüğü. Türkiye Klinikleri Biyoistatistik Dergisi, 2012;4(2):70-80. 2-Shein-Chung C, Jen-Pei L, Design and Analysis of Clinical Trials Concepts and Methodologies , John Wiley&Sons Inc, 2004. 3-Piantadosi S, Clinical Trials A Methodologic Perspective, John Wiley&Sons Inc, 1997. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 14 | 4 | 56 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |