Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HIZLI OKUMA YÖNTEMİ (OMKS)
1 Dersin Adı: HIZLI OKUMA YÖNTEMİ (OMKS)
2 Dersin Kodu: GSO4112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. İBRAHIM İ. ÖZTAHTALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: iboz@uludag.edu.tr, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Dramatik Yazarlık Anasanat Dalı Mudanya Bursa, 0 224 543 10 15
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, dakikada okunan kelime sayısını hızlı okuma tekniklerini kullanarak arttırmak, okuma hızını ortalama dakikada 500-800 kelimeye ulaştırmak, Okuma hızıyla birlikte kavrama yüzdesini de arttırma Hızlı etkili ve verimli bir okuma stratejisi uygulamalarını sağlamaktadır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kişisel okuma profillerinin analiz edebilme;
2 Okuma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrama ;
3 Okumayı sadece öğrenme amacı olarak kullanmama, okumayı zevke dönüştürme;
4 Görüntüleme hızını arttırma, görme alanını genişletme;
5 Kötü okuma alışkanlıklarından kurtulma;
6 Okuma frenlerinden kurtulma;
7 Okuma hızını minimum dakikada 500 kelimeye çıkarma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Okuma kavramı
2 Okuma alışkanlığı kazanabilmek için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulamak
3 Öğrenme kavramı ve öğrenmeyi öğrenme
4 Okuma ve öğrenme ilişkisi
5 Kişisel öğrenme profilleri ve kendini değerlendirme
6 Kişisel okuma profili ve profil analizi
7 Okuma ve beyin ilişkisi
8 Genel Değerlendirme
9 Hızlı okuma tekniklerine giriş Göz alıştırmaları ve gelişmeler
10 Görüntüleme hızını arttırmak ve Görme alanını genişletmek
11 Verimsiz okuma nedenleri
12 Okuma frenleri ve çözüm yolları
13 Okuma türleri ve teknik uygulamaları
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ÖZTAHTALI İbrahim İ., Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, Sentez Yayınları, III.Baskı, 2012 BURSA.
ÖZTAHTALI İbrahim İ., Çocuklar İçin Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, SOS (Süper Okuma Sistemi) Sentez Yayınları, 2012 BURSA.
Maraşlı Ahmet, Okumayı Sevdirme Yolları, Bilge Yayınları, İstanbul 2005.
ARIKMERT Harun, Hızlı Okuma Teknikleri, Alfa Yayınları, Ekim 2006.
MAVİŞ Adil, Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri, Hayat Yayınları İstanbul 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 5 2 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 13 2 26
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK2 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK3 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK4 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK5 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK6 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr