iboz@uludag.edu.tr, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Dramatik Yazarlık Anasanat Dalı Mudanya Bursa, 0 224 543 10 15
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dakikada okunan kelime sayısını hızlı okuma tekniklerini kullanarak arttırmak, okuma hızını ortalama dakikada 500-800 kelimeye ulaştırmak, Okuma hızıyla birlikte kavrama yüzdesini de arttırma Hızlı etkili ve verimli bir okuma stratejisi uygulamalarını sağlamaktadır
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Kişisel okuma profillerinin analiz edebilme;
2
Okuma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrama ;
3
Okumayı sadece öğrenme amacı olarak kullanmama, okumayı zevke dönüştürme;
Okuma hızını minimum dakikada 500 kelimeye çıkarma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Okuma kavramı
2
Okuma alışkanlığı kazanabilmek için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulamak
3
Öğrenme kavramı ve öğrenmeyi öğrenme
4
Okuma ve öğrenme ilişkisi
5
Kişisel öğrenme profilleri ve kendini değerlendirme
6
Kişisel okuma profili ve profil analizi
7
Okuma ve beyin ilişkisi
8
Genel Değerlendirme
9
Hızlı okuma tekniklerine giriş Göz alıştırmaları ve gelişmeler
10
Görüntüleme hızını arttırmak ve Görme alanını genişletmek
11
Verimsiz okuma nedenleri
12
Okuma frenleri ve çözüm yolları
13
Okuma türleri ve teknik uygulamaları
14
Genel Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
ÖZTAHTALI İbrahim İ., Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, Sentez Yayınları, III.Baskı, 2012 BURSA. ÖZTAHTALI İbrahim İ., Çocuklar İçin Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, SOS (Süper Okuma Sistemi) Sentez Yayınları, 2012 BURSA. Maraşlı Ahmet, Okumayı Sevdirme Yolları, Bilge Yayınları, İstanbul 2005. ARIKMERT Harun, Hızlı Okuma Teknikleri, Alfa Yayınları, Ekim 2006. MAVİŞ Adil, Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri, Hayat Yayınları İstanbul 2000.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
5
2
10
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
13
2
26
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
96
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU