1 | Dersin Adı: | KENT TİYATROSU GELENEĞİMİZ |
2 | Dersin Kodu: | GSO2010 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NURHAN TEKEREK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | nurhant@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tiyatromuzun özgünleşmesi yolunda geleneksel türlerimizin önemini benimsetmeyi amaçlayan bir derstir. Hedefi kırda ve kentte gelişen geleneksel türlerimizi ve bu türlerin çağdaş tiyatromuzdaki yansımalarının farkında olan bir oyuncu ve yazar adayı yetişmesine katkıda bulunmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Geleneksel halk tiyatrosunun kaynakları | |
2 | Geleneksel halk tiyatrosunun oluşumu ve gelişimi | |
3 | Karagözün genel özellikleri | |
4 | Ortaoyununun genel özellikleri | |
5 | Karagöz ve ortaoyununun karşılaştırılması | |
6 | Karagöz ve ortaoyunundan örnekler okuma | |
7 | Meddahlık geleneğinin genel özellikleri | |
8 | Genel bir değerlendirme (ara sınav) | |
9 | Meddahlık geleneğinden örnekler | |
10 | Geleneksel halk tiyatrosunun çağdaş tiyatro ile ortak yapısal özellikleri: soyutlama, açık biçim, eğlence atmosferi... | |
11 | Kukla tiyatrosunun genel özellikleri | |
12 | Geleneksel halk tiyatrosunun çağdaş oyunlarda kullanımı | |
13 | Çağdaş oyunlarda geleneksel halk tiyatrosu öğelerini saptama | |
14 | Köy seyirlik oyunları ve geleneksel halk tiyatrosunun genel olarak karşılaştırılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Hasan ERKEK, “Oyun İçinde Oyun”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1999. -İsmayıl H. BALTACIOĞLU, “Tiyatro”, Sebat Basımevi, İstanbul 1941. - “Tiyatro Nedir?”, İsmayıl H. BALTACIOĞLU, Yayına Hazırlayan: A. ALPÖGE, T.Yılmaz ÖĞÜT, Ali Y. BALTACIOĞLU, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2006. - Nurhan TEKEREK, “Köy Seyirlik Oyunları”, Nurhan TEKEREK, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2008. -Nurhan TEKEREK, “Popüler Halk Tiyatrosu Geleneğimizden Çağdaş Oyunlarımıza Yansımalar”, Nurhan Tekerek, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001. -Metin AND, “Dünyada ve Bizde Gölge Oyunu”, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara 1977. - Metin AND, “Geleneksel Türk Tiyatrosu”, Metin AND, Bilgi Yayınevi, Ankara 1969. - Sevinç SOKOLLU, “Türk Tiyatrosu’nda Komedyanın Evrimi”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1979. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 2 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 2 | 8 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 5 | 2 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |