Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SEYİR-II
1 Dersin Adı: SEYİR-II
2 Dersin Kodu: DLIS102
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MURAT TACAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör. Kpt. Ömer GAYIR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi
Gemlik Asım Kocabıyık Meslek Yüksekokulu
Deniz ve Liman İşletmeciliği Programı
16600 Gemlik/Bursa
Telefon: 0 224 512 3491
E-Posta: emtacar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel Seyir bilgisinin öğrenciye verilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değişik seyir tekniklerinin tanımını yapabilirler.;
2 Cayro pusula ve manyetik pusula hakkında bilgi sahibi olurlar.;
3 Cayro pusula ve manyetik pusulanın hatalarını saptayabilirler.;
4 Kıyı seyri yöntemlerini kullanarak fix mevkilerini tespit edebilecekler ve fix mevki koyma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.;
5 Seyirde kullanılan aletler ve seyir yardımcılarını kullanma yeteneğine sahip olurlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Özel seyir türlerinin tanıtılması. Düzlem seyri, volta seyri, enlem seyri, orta enlem seyrinin anlatılması.
2 Düzlem seyri ve markator seyri problemlerinin çözümü.
3 Rota ve kerteriz kavramı, gerçek ve göreli kerteriz ve çevrimleri.
4 Manyetik puslanın tarihçesi, kısımları.
5 Doğal ve yapay sapmanın tanıtımı.
6 Doğal ve yapay sapmanın pusla değerine uygulanması ile hakiki rota değerini bulma veya tersi olarak pusla değerini bulma.
7 Yapay sapma çizelgesinin hazırlanışı.
8 DERS TEKRARI ve ARA SINAV
9 Manyetik pusla düzeltmesi.
10 Cayro puslanın tanıtımı ve çalışma prensibi.
11 Cayro pusla hatasını tespit yöntemleri.
12 Kısa sınav, Köprüüstünde seyirle ilgili olarak kullandığımız tüm seyir aletlerinin tanıtımı.
13 Parekete seyri, DR, EP, FIX mevkilerinin öğretilmesi.
14 Kıyı seyri yöntemleri, radarın kıyı seyrinde kullanımı. Kılavuz kitapları ve haritalarının kullanımı.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bowditch, N. 2002; The American Practical Navigator, National Imagery and Mapping Agency, Maryland, USA
Tunçay, S. 2003; Düzlem ve Elektronik Seyir Ders Kitabı, Deniz Harp Okulu Komutanlığı Yayınları, İstanbul
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 4 0 0 0 2 0 0 2 0 3
OK2 2 0 5 0 0 0 3 0 0 3 0 3
OK3 2 0 5 0 0 0 3 0 0 3 0 3
OK4 4 0 5 0 0 0 3 0 0 2 1 0
OK5 3 0 5 0 0 0 2 0 0 3 2 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr