Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
UZAKTAN EĞİTİM
1 Dersin Adı: UZAKTAN EĞİTİM
2 Dersin Kodu: BIL3013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. ŞEHNAZ BALTACI GÖKTALAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör. Neşe ERSES
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sehnazbg@uludag.edu.tr
224 2942216
UÜ Eğitim Fakültesi A Blok-412
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin; Uzaktan eğitimin tarihçesi, uzaktan eğitimin kullanıldığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: Internet, Bilgisayar, TV , video , radyo ve yazılı materyaller , bu teknolojilerin planlanmasında , hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemleri anlatmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Uzaktan eğitimin tanımını ve temel kavramları bilme;
2 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini bilme;
3 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri uygulama ;
4 Türkiye’deki ve dünyadaki uzaktan eğitim uygulamalarını ve gelişmeleri izleme;
5 Uzaktan eğitim ortamları için öğretim tasarımı yapabilme;
6 Uzaktan eğitim kuramlarını bilme;
7 Uzaktan eğitime ilişkin eğitim yazılımlarını kullanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Uzaktan eğitimin tanımı Referans kaynaklar vererek tanım için öneriler hazırlama
2 Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar Makalelerden temel kavramları bularak kavram ağacı oluşturma
3 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi Süreç içindeki değişik uzaktan eğitim metotlarının seçilerek incelenmesi
4 Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar Değişik uzaktan eğitim teknolojilerinin seçilerek incelenmesi
5 Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları Türkiye’deki uzaktan eğitim veren üniversitelerin belirlenerek grup sunumları yapılması
6 Dünyadaki uzaktan eğitim uygulamaları Dünyadaki uzaktan eğitim veren büyük üniversitelerin belirlenerek grup sunumları yapılması
7 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Belirlenen hedef kitle için bir ünitelik uzaktan eğitim materyali hazırlanması
8 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Hazırlanan uzaktan eğitim materyalinin sunulması
9 Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü için kavram ağacı oluşturulması
10 Uzaktan Eğitim Kuramları Değişik uzaktan eğitim kuramlarının seçilerek incelenmesi ve sunumu
11 Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma makalelerinin okunarak analiz edilmesi
12 Internet ve Uzaktan Eğitim Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma makalelerinin okunarak analiz edilmesi
13 Uzaktan Eğitim Yazılımları Değişik uzaktan eğitim yazılımlarının seçilerek incelenmesi ve sunumu
14 Uzaktan Eğitim ve Öğretimin Değerlendirilmesi Uzaktan Eğitim ve Öğretim için değerlendirme standartlarının incelenmesi ve sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: İşman, A. (2008). Uzaktan Eğitim. Pegem, Ankara.
Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem, Ankara.
Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M, Zvacek, S. (2006). Pearson Education, USA.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 5 12 60
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 5 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 5 5 5 5 0 5 5 5 5 5 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 0 5 5 5 5 5 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 5 5 5 5 5 0 5 5 5 5 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr