Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI VI
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI VI
2 Dersin Kodu: MUZ3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. NESRİN ÖZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -Yrd.Doç. Nesrin ÖZ (Keman)
Yrd.Doç. Nejdet KALENDER (Keman)
Öğr.Gör.Özgür EĞİLMEZ (Keman)
Öğr.Gör.Bayazıt AKHUNDOV (Keman)
Öğr.Gör.Yusuf HASANOV (Viyola)
Yrd.Doç.Dr. Erol DEMİRBATIR (Çello)
Öğr.Gör.Elhan NECEF (Çello)
Öğr.Gör.Nilüfer YILMAZ (Kontrbas)
Öğr.Gör.Ezgi KARA (Flüt)
Okt.Murat CEMİL (Gitar)
Okt.V.Özgür SAĞLAM (Gitar)
Öğr.Gör.Yaşar Kemal ALİM (Bağlama)
Öğr.Gör.Göknur YILDIZ (Şan)
Öğr.Gör.Çiğdem YİĞİT (Şan)
Okt.Gülnihal GÜL (Şan)
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nesrinoz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Nilüfer/ BURSA TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Keman: Kemanda aşamalı olarak teknik alıştırma ve etüdleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri bireysel gelişmeye uygun olarak kemana özgü literatür ile okul müzik eğitiminde öğrenme-öğretme etkinliklerini kapsar. Viyola: Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Çello: Viyolonsel öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak viyolonseli öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Kontrabas: Kontrbas öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak kontrbası öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme- yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Flüt: Bu dersin amacı, teknik alıştırma ve etütler yoluyla Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek, öğrencilerin bireysel gelişimlerine uygun olarak çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapmak ve öğrencilere bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Gitar: Bireysel çalgı eğitimi (Gitar) dersleri aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müzik eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Bağlama: Öğrencinin bağlama ile Silifke tavrı, Kayseri çırpması, Trakya karşılaması ve Karadeniz tavrına ait tezene vuruşları ve repertuar çalışmaları yapmasını sağlamaktır. Şan:Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Keman: Kemanda Pizzicato tekniğinin özelliklerini kavrayabilme. Viyola: Viyolada Pizzicato tekniğini uygulayabilme. Çello: Pouce konumunda farklı “tiz” pozisyonlarda seslendirebilme. Kontrabas: 6. konumda nota ve sesleri tanıyabilme. Flüt: İki oktav Fa# Majör ve Mib minör gamlarını, arpejlerini ve buna benzer egzersizleri çalabilme. Gitar: Rasguado ve golpe Tekniği uygulayabilme. İleri geri vuruşları yapabilme. Bağlama: Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme Şan:Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme.;
2 Keman: Kemanda Fleogelet tekniğinin özelliklerini kavrayabilme. Viyola: Flageolet tekniğini doğru bir biçimde uygulayabilme. Çello: Klasik dönem viyolonsel müziği bilgisi. Kontrabas: 7. konumda nota ve sesleri tanıyabilme. Flüt: Üç oktav Do Majör gamı ile iki oktav la minör gamlarını, arpejlerini ve buna benzer teknik egzersizleri çalabilme. Gitar: Çift sesli legato çalışmalarını uygulayabilme. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme Şan:Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme.;
3 Keman: Kemanda Spiccato tekniğinin özelliklerini kavrayabilme. Viyola: Spiccato tekniği ile çalabilme. Çello: Karmaşık yay varyasyonlarıyla egzersizler yapabilme. Kontrabas: 2 oktav sol majör, sol minör, la majör ve la minör tonlarında gam, arpej ve aralık çalabilme. Flüt: Üç oktav kromatik gam çalabilme. Gitar: Romantik dönem eserlerini çalabilme. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme.;
4 Keman: Konçerto formuyla yazılmış olan düzeyine uygun bir eseri çalabilme. Viyola: Viyolada Spiccato tekniğini uygulayabilme. Çello: Düzeyine uygun teknik geliştirici egzersiz ve etütleri çalabilme. Kontrabas: Sol el 3. parmağı doğru biçimde kullanabilme. Flüt: Düzeyine uygun Klasik döneme ait bir sonatın tamamı veya konçertonun bir bölümünü seslendirebilme. Gitar: Tremolo tekniğini uygulayabilme. Bağlama: Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme Şan:Edindiği ses yaratma becerilerini ulusal ve evrensel ezgilerde kullanabilme.;
5 Keman: Çift ses çalabilme. Viyola: Detache, Legato, Staccato ve Spiccato tekniklerini bir arada diziler ve etüdler yardımı ile çalabilme. Çello: Çift tel “double cord” de çalabilme. Kontrabas: 1. konum ve 7. konum arasında geçişli etütleri çalabilme. Flüt: Konser etkinliğinde çalışmalarını sergileyebilme. Gitar: Tambora tekniğini kullanabilme. Bağlama: Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme Şan:Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme.;
6 Keman: IV. Konumda kalıcı çalışmalar yapabilme Viyola: Konçerto türünde yazılmış olan düzeyine uygun bir eseri çalabilme. Çello: “Sautille” yay tekniğini uygulayabilme. Kontrabas: Değişik yay tekniklerini kullanabilme. Flüt: Etüt çalışmaları yoluyla, hızlı nota okuyup, kolay deşifre yapacak düzeye ulaşabilme. Gitar: Öğrenilen teknikleri eser ve etütler üzerinde uygulayıp yorumlayabilme. Bağlama: Tam ve yarım sesleri kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme.;
7 Keman: I. Konum ve IV. konumlar arası geçişli çalışmalar yapabilme. Viyola: Viyolada çift ses çalabilme. Çello: Mi majörde çalabilme. Kontrabas: Çaldığı eserin dönem özelliklerini tanıyabilme. Flüt: Embouchure tekniğini geliştirebilme Gitar: Pikado gam ve diğer arpej çalışmaları ile acelitesini artırabilme. Bağlama: Farklı pozisyonları kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme.;
8 Viyola: La majör dizisini I. ve IV. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle 2 oktav içinde çalabilme. Çello: Do diyez minörde çalabilme. Kontrabas: Eser üzerindeki dinamikleri (değişik gürlük terimlerini) uygulayabilme. Flüt: Nüansları ustalıkla kullanabilme. (pp, ff, cress., decress..vb.) Gitar: Üç oktav tüm tonlarda gam çalabilme. Süslemeli notaları yapabilme. Bağlama: Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme Şan:Etkinlik ve konserlerde şarkı söyleyebilme.;
9 Viyola: Viyolada oktav sesleri çalabilme. Çello: Piyano eşlikli eser yorumlama bilgisi. Bağlama: La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme Şan:Accelite içeren egzersiz ve eserleri söyleyebilme. ;
10 Viyola: Fa diyez minör dizisini I. Ve III. konumlar içinde değişik yay çeşitleriyle 2 oktav içinde çalabilme. Çello: Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Keman: I. ve III. Konumlararası geçişli çalışmalarla birlikte “Pizzicato” tekniği çalışmaları. Viyola: Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı Çello: Geçen Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı Kontrabas: 6. Konum bilgisi Flüt: Fa# majör ve Mib minör gamları. Gitar: Dersimizin amacı, içeriği, çalışma yöntemi ve değerlendirilmesi: Bağlama: Silifke tavrının la sesinde düzenli olarak vurulması Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar.
2 Keman: I. ve III. Konumlararası geçişli çalışmalarla birlikte “Fleogelet” tekniği çalışmaları. Viyola:Viyolada “Pizzicato” Tekniği ve Uygulaması Çello: Pouce Konumları II Pouce Konumunda konum değiştirme çalışmaları. Kontrabas: 2 oktav sol majör ve sol minör gamlar ve arpejler Flüt: Düzeyine uygun Klasik döneme ait bir sonatın tamamı veya konçertonun seslendirilmesi. Gitar: Tambora tekniği ve golpe çalışmaları. Bağlama: Silifke tavrının la ve si olarak 2 sese bölünmesi Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
3 Keman: Spiccato yay tekniği: Egzersiz ve etütler yardımıyla çalışmalar yapılması. Viyola: Viyolada “Flageolet” Tekniği ve Uygulaması Çello: Klasik Dönem Bilgisi. Kontrabas: Düzeyine uygun yay teknikleri, ritim ve değiştirici işaretlere dikkat edilerek etüt çalışma Flüt: 3 oktav kromatik gam Gitar: Klasik dönem, tema ve varyasyonlar. Bağlama: Silifke tavrının la-si ve do olarak 3sese bölünmesi ve çeşitli ses gruplarında tekrarlanması Şan:5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
4 Keman: Spiccato yay tekniği: Egzersiz ve etütler yardımıyla çalışmalar yapılması. Viyola: Yay Teknikleri Çello: Yay Teknikleri. Karmaşık Yay Tekniklerinde Çalışmalar. Kontrabas: 7. Konum bilgisi Flüt: Nüans çalışmaları (piyano, forte) Gitar: Çift sesli legatolar üzerinde farklı çalışmalar. Bağlama: “Yayla Yolları” türküsü Şan:Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler.
5 Keman: IV. Konumda kalıcı çalışmalar egzersiz ve etütler yoluyla çalışılması. Viyola: Teknik Egzersizler ve Geliştirici Egzersiz Çalışmaları I Çello: Teknik Egzersizler . Geliştirici Egzersiz Çalışmaları I Kontrabas: 2 oktav la majör ve la minör gam ve arpejler Flüt: Düzeyine uygun etüt çalışması Gitar: Beşleme, Altılama ve daha çoklu gruplu ritim kümeleri ile legato çalışmaları. Bağlama:“Bittimola Bizim Elin Söğüdü” türküsü Şan:Ses eğitiminde artikülasyon.
6 Keman: II. Konumda kalıcı çalışmalar egzersiz ve etütler yoluyla çalışılması. Viyola: Çift Tel “Double Cord” Bilgisi Çello: Çift Tel “Double Cord” Bilgisi. Çift Tel “Double Cord” Çalışmaları. Kontrabas: 1.ve 7 konum arası geçişli etütler Flüt:Üç oktav Do Majör gamı ile iki oktav la minör gamı ve arpejleri Gitar: Farklı ornamentasyonlarda çalım şekilleri ve farklı sağ el trilleri. Bağlama: “Bittimola Bizim Elin Söğüdü” türküsü Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme.
7 Genel Değerlendirme
8 Keman: I. ve IV. Konumlar arası Çalışmalar Viyola: Piyano Eşlik Bilgisi. Çello: Piyano Eşlik Bilgisi. Piyano Eşlik Çalışmaları. Kontrabas: Sonat formunda çalınacak eserin bestecisi ve eserin dönem özellikleri. Eser Flüt: Genel tekrar Gitar: Çalışılan eserlerin biçim ve müzikal özelliklerinin incelenmesi. Bağlama: Şan:
9 Keman: I. ve IV. Konumlar arası Çalışmalar Viyola: Vibrato Tekniği II Çello: Vibrato Tekniği II Vibrato Tekniğini geliştirici çalışmalar. Kontrabas: Sonat formunda eser Flüt: Düzeye uygun etüt çalışmaları Gitar: Çalışılan eserlerin biçim ve müzikal özelliklerinin incelenmesi. Bağlama: “Silifke’ninYoğurdu” türküsü Şan:Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler.
10 Keman: Konçerto türleriyle ilgili genel bilgilerin verilmesi ve düzeyine uygun bir eser seçilmesi. Viyola: Sautille Tekniği. Çello: Sautille Tekniği. Sautille Tekniğinde Çalışmalar. Kontrabas: Sonat formunda eser Flüt: Düzeye uygun bir Türk eserinin seslendirilmesi Gitar: Eserlerin dönem besteci ve stil özeliklerine göre yorumlanması. Bağlama: “Silifke Sallaması” Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
11 Keman: Çift ses çalışmaları (Oktav çalışmaları) Viyola: Mi Majör Tonalitesi ve Uygulamaları Çello: Mi Majör Tonalitesi. Mi Majörde Çalışmalar. Kontrabas: Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine ve dönemine uygun müzikal biçimde seslendirme Flüt: Sonorite ve vibrato çalışmaları Gitar: Sonatin, sonat ve rondo formları Bağlama: Kayseri çırpması Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
12 Keman: Çift ses çalışmaları: Çeşitli aralıklarla ilgili egzersiz ve etütler yardımıyla çalışmalar yapılması. Viyola: Do Diyez Minör Tonalitesi ve Uygulamaları Çello: Do Diyez Minör Tonalitesi. Do Diyez Minörde Çalışmalar. Kontrabas: Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Flüt: Genel tekrar Gitar: Baraj parçası eserin teknik ve anlatım yönünden incelenmesi. Bağlama: Trakya tavrının çeşitli ses gruplarında çalışılması Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
13 Genel Değerlendirme
14 Keman: Mi Majör dizi ve arpej çalışmalarının düzeyine uygun egzersiz ve etüdlerle çalışılması. Viyola: Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama Çello: Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama I Kontrabas: Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Flüt: Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Gitar: Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Bağlama:7/8’lik tartım kalıbında Karadeniz horonlarının çalışılması. Dönem çalışmalarının tekrarı. Şan:Korrepetisyon
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Keman:
-Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980
- Can Ömer, Keman Eğitimi II, III Agraf, Ankara, 2000.
- Uçan Ali , Keman Eğitimi Özgün Parçalar, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara, 1992
-Sitt Hans, Keman için 100 Etüt, Papajorjiu Yayınları,İstanbul.
- Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino III, IV, Brüxelles-Schott, Freses 1929.
-Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 3-4
- R. Kreutzer, Etudes ou Caprices, C.F. Peters.
Viyola:
J.Dotzauer Band III Etütler
KUMMER Etütler
MERK Etütler
GRÜTZMAHER Etütler
Viyola Edebiyatından Eserler
Çello:
J.Dotzauer Band III Etütler, Kummer 10 Melodiche Etuden, Merk 20 Studien Für Violoncello, Grützmaher Etuden Op.38.
Viyolonsel edebiyatından eserler.
Kontrabas:
E.Nanny Band I, Storch& Hrabe 57 Studies for String Bass, J. Hrabe- 86 Studies for Contrabass, F. Simandl- 30 Etudes fort he Double Bass,
Kontrbas edebiyatından eserler.
Flüt:
KÖHLER, Ernesto. Etudes op.33
MOYSE, Marcel. Enseigment Complet de la Flute.
MOYSE, Marcel. De La Sonorite: Art et Technique.
ANDERSEN, Joachim. Studies op.33, op.15.
ÜN, Ekrem Zeki. Yunus’un Mezarında.
RAMPAL, Jean Pierre. Flute Favourites, (transcribed by Akio Yashiro)
GALWAY, James.Showpieces.
MARTINU, Bohuslav. First Sonata.
TURA, Hasan Niyazi. Variations on a Turkish Folk Tune.
Gitar:1- AGUADO.Metodo de Guıtarra
2- AYDINTAN,Ziya. Gitar Albümü ,
Evrensel Müzik Evi
3- CARCASSİ,Matteo. Gitarren
Schule
4-CARULLİ,Ferdinando. Metoto
Guıtar
5-Classical Studies For Guıtar
Köneman Musıc
6- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi III- IV,
İ.Ü.Konservatuarı
KESİKLİ,Melih
SÖKMEN,Erdem
7-La Guitara Enchantee , Doberman
Yppan 1982
8- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım
Yayınevi
9-NOAD,Frederic. Solo Guitar Playing II Omnibus Press 1976,
10- PUJOL,Emilio. Guıtar Scholl
11- The Library of Guitar Classics New York 1995
Bağlama:
ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Edition, 2004, İstanbul
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Edition, Ankara, 1970

YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996

PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001

BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988

TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000
Şan:Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York.

Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 3 1 3
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK9 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK10 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr