Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI III
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI III
2 Dersin Kodu: MUZ2003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. NESRİN ÖZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -Yrd.Doç. Nesrin ÖZ (Keman)
Yrd.Doç. Nejdet KALENDER (Keman)
Öğr.Gör.Özgür EĞİLMEZ (Keman)
Öğr.Gör.Bayazıt AKHUNDOV (Keman)
Öğr.Gör.Yusuf HASANOV (Viyola)
Yrd.Doç.Dr. Erol DEMİRBATIR (Çello)
Öğr.Gör.Elhan NECEF (Çello)
Öğr.Gör.Nilüfer YILMAZ (Kontrbas)
Öğr.Gör.Ezgi KARA (Flüt)
Okt.Murat CEMİL (Gitar)
Okt.V.Özgür SAĞLAM (Gitar)
Öğr.Gör.Yaşar Kemal ALİM (Bağlama)
Öğr.Gör.Göknur YILDIZ (Şan)
Öğr.Gör.Çiğdem YİĞİT (Şan)
Okt.Gülnihal GÜL (Şan)
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nesrinoz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Nilüfer/ BURSA TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Keman: Kemanda aşamalı olarak teknik alıştırma ve etüdleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri bireysel gelişmeye uygun olarak kemana özgü literatür ile okul müzik eğitiminde öğrenme-öğretme etkinliklerini kapsar. Viyola: Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Çello: Viyolonsel öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak viyolonseli öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Kontrabas: Kontrbas öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak kontrbası öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme- yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Flüt: Bu dersin amacı, teknik alıştırma ve etütler yoluyla Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek, öğrencilerin bireysel gelişimlerine uygun olarak çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapmak ve öğrencilere bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Gitar: Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Bağlama: Öğrencinin bağlama eğitiminde oktavı aşan sesler, basit usüllerde 3/8’lik, bileşik usüllerde 6/8’lik, %5/8’lik, 7/8’lik, 8/8’lik ve 9/8’lik, karma usüllerde 10/8-12/8’lik tartım kalıplarını kavramasını sağlamaktır. Şan: Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Keman: Sol elde çabuk çalmaya dönük çalışmalar yapabilme. Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri gereğine uygun çalabilme. Çello: Viyolonselde III. Konum bilgisi Kontrabas: Konum değiştirirken sol eli ve parmaklarını doğru kullanabilme. Flüt: Onaltılık notaları düzeyine uygun bir hızda çalabilme. Gitar: Gitar müziğini öğrendikleri doğrultusunda ifade edebilme. Bağlama: Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme Şan: Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme.;
2 Keman: Çeşitli tartım kalıplarındaki yay hareketlerini kavrayabilme. Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri çalarken yay hareketlerinde doğru davranışlar sergileyebilme Çello: I.,IV. Ve III. Konum geçişli çalabilme. Kontrabas: Çarpma ve mordan süslemelerini nota üzerindeki yazılımını ayırt edebilme. Flüt: Onaltılık notaları çalarken dil ve parmakların koordinasyonunu düzgün bir şekilde sağlayabilme. Gitar: Legato tekniği (inici ve çıkıcı), çift sesli ve bareli legatoları çalabilme. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme Şan: Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme.;
3 Keman: Staccato tekniğinin özelliklerini kavrayabilme. Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri çalarken sol elde doğru davranışlar sergileyebilme. Çello: Viyolonselde II.Konum bilgisi. Kontrabas: Detache, detache secco ve legato yay tekniklerini uygulayabilme. Flüt: Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Gitar: Arpejler içerisinde ezgi partisini duyurabilme. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme Şan: Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme.;
4 Keman: , Detache, Legato, Staccato yay tekniklerinde verilen etütleri çalabilme. Viyola: Sol elde çabuk çalmaya dönük çalışmalar yapabilme. Çello: I.,IV., III. Ve II. Konum geçişli çalabilme. Kontrabas: Pizzicato tekniğini uygulayabilme. Flüt: Klasik dönem müziğinin karakteristik özelliklerini tanıyabilme. Gitar: İki diyez ve bemollü tonlarda üç oktav gam çalabilme. Bağlama: Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme Şan: Edindiği ses yaratma becerilerini ulusal ve evrensel ezgilerde kullanabilme.;
5 Keman: I. konumda bütün telleri ve öğrenilen yay tekniklerini kapsayan çalışmalar yapabilme. Viyola: Noktalı notalardaki yay hareketlerini kavrayabilme. Çello: Teknik geliştirici çalışmalar yapabilme. Kontrabas: Yay çalışmalarında senkoplu ritimler kullanabilme. Flüt: Klasik döneme ait düzeyine uygun bir eser seslendirir. Gitar: Basit ornamentasyonları gitarda çalabilme. Bağlama: Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme Şan: Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme.;
6 Viyola: Staccato tekniğinin özelliklerini kavrayabilme. Çello: “Martele” yay tekniği bilgisi. Kontrabas: Yayın değişik kısımlarındaki ton farkını ve nüansları ayırtedebelime. Flüt: İki oktav La ve Mib major ile, Fa# ve Do minör gamlarını ve arpejlerini çalabilme. Gitar: Parçala parmak numaraları ve pozisyon belirleyebilme Bağlama: Tam ve yarım sesleri kavrayabilme Şan: Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme.;
7 Viyola: Staccato tekniği ile çalabilme. Çello: “Pizzicato” tekniği bilgisi. Kontrabas: 1 Oktav do majör ve do minör tonlarında gam ve arpej çalabilme. Flüt: Sınıf konserlerinde yer alarak yorumculuk ve sahne performansını geliştrme. Gitar: Parçada belirtilmeyen nüans ve anlatım terimlerini oluşturabilme. Bağlama: Farklı pozisyonları kavrayabilme Şan: Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme.;
8 Viyola: I.konumda bütün tellerdeki nota ve sesleri çalabilme. Çello: Fa majör tonalite bilgisi. Fa majörde çalabilme. Kontrabas: 2. Konumda etütler ve eser çalabilme. Flüt: Etütler ve teknik egzersizler yoluyla parmak tekniğini hızlandırabilme. Gitar: Staccato çalım tekniğini uygulayabilme. Parçaları farklı duate ve pozisyonlarda düzenleyebilme. Bağlama: Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme;
9 Viyola: I.konumda bütün telleri ve öğrenilen yay tekniklerini kapsayan çalışmalar yapabilme. Çello: Re minör tonalite bilgisi. Re minörde çalabilme. Flüt: Piano, forte gibi müzikal öğeleri çalışmakta olduğu eser ve etütlerde kullanabilme. Gitar: Kolay üretilen doğal armonikleri çalabilme. Gitar akordunu bu armoniklere göre yapabilme. Bağlama: La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme;
10 Viyola: Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Çello: Dört konum içerisinde düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Keman: Çeyrek (Onaltılık) notaların sağ el (yay) ile sol elin birlikte koordineli olarak bağlı ve bağsız olarak düzeyine uygun etütlerle çalışılması. Viyola: Bir önceki yarıyıl öğrenilen konuların genel tekrarı Çello: Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı Kontrabas: 2. Konum bilgisi Flüt: Klasik dönemin özellikleri Gitar: Öğrencilerle dersin amacı, içeriği, hedef davranışları çalışma yöntemi ve değerlendirilmesi açıklanır. Bağlama: Oktavı aşan si bemol2 sesinin bağlamadaki yeri Şan: 5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar.
2 Keman: Çeyrek (Onaltılık) notaların sağ el (yay) ile sol elin birlikte koordineli olarak bağlı ve bağsız olarak düzeyine uygun etütlerle çalışılması. Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesler ile uygulamalar Çello: III. Konum Bilgisi. III. Konumda Çalma. Kontrabas: Konum değiştirme Flüt: Klasik döneme ait bir eserin seslendirilmesi Gitar: Bare ve pivot çalışmaları. Bağlama: Oktavı aşan do sesinin bağlamadaki yeri Şan: 5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
3 Keman: Kemanda bağlı çalma (Legato) tekniğine uygun iki ve dört bağlı çalışmaların yapılması. Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve seslerde yay tekniği bilgisi. Çello: Yay Tekniği Bilgisi. Yay tekniğini Geliştirici çalışmalar. Kontrabas: Nota üzerinde çarpma ve mordan bilgisi Flüt: La Majör ve Fa# minör gamları ve arpejleri Gitar: Bareli legatolar ve parmak bağlantıları. Bağlama: Oktavı aşan re sesinin bağlamadaki yeri Şan: 5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
4 Keman: Kemanda bağlı çalma (Legato) tekniğine uygun iki ve dört bağlı çalışmaların yapılması. Viyola: Sol elde çabuk çalmaya dönük çalışmalar Çello: II. Konum Bilgisi. II. Konumda Çalma. Kontrabas: Detache, detache secco ve legato yay teknikleri bilgisi Flüt: Düzeyine uygun onaltılık notaları içeren etüt çalışmaları Gitar: Farklı sağ el duateleri ve pozisyonlar. Bağlama: 3/8’lik tartım kalıbı ve tezene vuruşu “Bülbüller Düğün Eyler” türküsü Şan: Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler.
5 Keman: Legato ve Detache tekniklerinin birlikte kullanıldığı çalışmaların yapılabilmesi için bu iki tekniğin, etüt veya egzersizler yoluyla çalışması Viyola: Noktalı notalardaki yay tekniği bilgisi Çello: Konum Değiştirme. Konum Geçişli Çalışmalar. Kontrabas: Yayın değişik kısımlarındaki (topuk, orta ve uçta) ton farkı ve nüanslar bilgisi Flüt: Nüans ve ton çalışmaları Gitar: Parçalarda yazılmayan müzikal anlatım terimleri. Bağlama: 6/8 ve 12/8’lik tartım kalıpları ve tezene vuruşu Kars ve Azerbaycan yöresine ait sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler.
6 Keman: Legato ve Detache tekniklerinin birlikte kullanıldığı çalışmaların yapılabilmesi için bu iki tekniğin düzeye uygun etüd ve eserlerle çalışılması. Viyola: Staccato tekniği ve uygulaması Çello: Martele Yay Tekniği. Martele Yay Tekniğini Geliştirici Çalışmalar. Kontrabas: Senkop bilgisi Flüt: Eser ve etütlerin tekrarı Gitar: Basit ornamentler. Bağlama: Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbı ve tezene vuruşu Şan: Eserlerin form analizi.
7 Genel Değerlendirme
8 Keman: Kemanda kesik çalma (Staccato) tekniği ve düzeye uygun etüd çalışmaları. Viyola: I.konumda bütün tellerdeki nota ve sesler Çello: Pizzicato Tekniği Kontrabas:1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Flüt: Sahne performansında dikkat edilmesi gereken unsurlar Gitar: Barok Dönem ve çalım stilleri. Bağlama: Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Ses eğitiminde artikülasyon.
9 Keman: Kemanda kesik çalma (Staccato) tekniği ve düzeye uygun etüd çalışmaları. Vibrato tekniği uygulamaları. Viyola: I.konumda bütün telleri ve öğrenilen yay tekniklerini kapsayan çalışmalar. Çello: Fa Majör Tonalitesi. Fa Majörde Çalışmalar. Kontrabas: 1 oktav do majör ve do minör tonlarında gam ve arpej bilgisi Flüt: Mib Majör ve Do minör gamları ve arpejleri Gitar: Barok dönem basit süit örnekleri. Bağlama: Bileşik usüllerde 7/8’lik tartım kalıbında Karadeniz yöresine ait sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme.
10 Keman: Öğrenilen yay tekniklerine uygun etütler ve eser çalışması. Viyola: Re minör tonalitesi ve uygulamaları Çello: Re Minör Tonalitesi. Re Minörde Çalışmalar. Kontrabas: 1.ve 2.Konum arası geçişli eser bilgisi Flüt: Parmak tekniğini geliştirmeye yönelik etüt çalışması Gitar: Staccato tekniği. Bağlama: Bileşik usüllerde 8/8’lik tartım kalıbında Ordu yöresine ait “Boztepenin Başında” türküsü Şan: Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
11 Keman: Öğrenilen yay tekniklerine uygun etütler ve eser çalışması. Viyola: Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri Çello: Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri Kontrabas: Eserin bestecisi ve dönemi hakkında bilgi edinme Flüt: Artikülasyon çalışmaları Gitar: Acelite ve hızlı legatolar. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 2+2+2+3- 2+2+3+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
12 Keman: Öğrenilen yay tekniklerine uygun etütler ve eser çalışması. Viyola: I.konum ve yay tekniği Çello: Konum Değiştirme Ve Yay Tekniği. Egzersiz ve Etüt Çalışmaları. Kontrabas: Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Flüt: Eser ve etütlerin tekrarı Gitar: Basit doğal armonikler ve gitar akordu. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 2+3+2+2 ve 3+2+2+2 tartım kalıplarında sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
13 Genel Değerlendirme
14 Keman: Final programı ve eserin eşlikli çalışılması. Viyola: Genel tekrar Çello: Genel Tekrar. Finale Hazırlık Kontrabas: Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Flüt: Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Gitar: Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Bağlama: Karma usüllerde 10/8’lik 2+3+2+3 – 3+2+2+3- 2+2+3+3 – 3+3+2+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Korrepetisyon.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Keman:
-Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980
- Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara, 2000.
- Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I, II, Brüxelles-Schott, Freses 1929.
-Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 1-2
-Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2
Viyola:
M. REYTIH Etüt Kitabı (Etudes)
KREISLER Op. 55
TARTINI Küçük Piyesler (Plays)
CORELLI Küçük Parçalar (Works)
Çello:
J.Werner Praktische Violoncell Schule, S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I.
Kontrabas:
1- L.Rakov Starting method
2-E.Nanny Band I.
Flüt:
KÖHLER, Ernesto. Etudes op.33.
MOYSE, Marcel. Enseigment Complet de la Flute.
MOYSE, Marcel. De La Sonorite: Art et Technique.
WYE, Trevor. Practise Book For Flute.
ANDERSEN, Joachim. Studies op.33, op.15.
SCHUMANN, Robert. Three Romanzen.
MOZART, Wolfgang Amadeus, Andante.
MOZART, Wolfgang Amadeus, Concert in D Major.
RAMPAL, Jean Pierre. Flute Favourites, (transcribed by Akio Yashiro)
GALWAY, James.Showpieces.
Gitar:
1- CEMİL,Murat. Klasik Gitar Metodu Alfa Akademi 2005
2–AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I II
Evrensel Müzikevi, 1999
3-GÖTZE,WalterLeıchtes Gıtarrenspıel
4- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I,
KESİKLİ,Melih
SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı
5- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I Omnibus Press 1976,
6- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982
7- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi
8- The guıtar Musıc of Spaın Volume
Bağlama:
ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul
TRT Repertuarı
Şan:
Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b),[ Songs Accompanied by the Piano for Singing I], Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri [Folk Songs Accompanied by the Piano], Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları[School Songs Accompanied by the Piano], Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York.

Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm[Album Accompanied by the Piano for Singing], Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler[Folk Songs Accompanied by the Piano for Singing], Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 3 1 3
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr