1 | Dersin Adı: | MİKOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | BYL4110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. C.CEM ERGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. C. Cem ERGÜL, ergul@uludag.edu.tr Tel: 0 (224) 294 1781 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi B Blok Görükle Kampüsü, Nilüfer/BURSA 16059 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Fungal organizmaların biyolojik önemleri, fungal taksonomi. Fungusların morfolojik, sitolojik, metabolik (fermantasyon, biyosentez, parçalama) ve üreme özellikleri. Parazitik, simbiyotik etkiler ve ilişkilere yönelik bilgi aktarımını gerçekleştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fungusların canlılar aleminde önemi, yapısal (morfolojik, sitolojik vd.) ve fizyolojik genel özellikleri | |
2 | Fungal organizmaların taksonomik yerleri ve sınıflandırılması. | |
3 | Chytridiomycota, Zygomycota Phylum’ları ve bağlı sınıflar: Zygomycetes, Trichomycetes | |
4 | Ascomycota Phylum’u ve Deuteromycetes sınıfı | |
5 | Saccharomycetales Ordosu | |
6 | Archiascomycetes, Filamentoz Ascomycetes, I. | |
7 | Archiascomycetes, Filamentoz Ascomycetes, II. | |
8 | Plecto-/Pyreno/Discomycetes sınıfları | |
9 | Likenize Funguslar | |
10 | Loculoascomycetes sınıfı | |
11 | Basidiomycota Phylum’u ordoları: Agaricales, Aphyllophorales, Uredinales, Ustilaginales | |
12 | Stramenophila grubu Phylumları: Oomycota, Hyphochytriomycota, Labyrinthulomycota | |
13 | Cıvık funguslar: Myxomycota, Plasmodiophoromycota, Acrasiomycota, Dictyosteliomycota | |
14 | Fungal Ekoloji ve funguslardan faydalanma olanakları, zararlı mantarlar ve toksinler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-J. DEACON, Fungal Biology, Blackwell Publishing USA, 4 th. 2006 -A.Ü. TAMER, F. GÜCİN, H. SOLAK, Mikolojiye Giriş, Manisa,2006. -G. M. MUELLER, G. F. BILLS, M. S. FOSTER, Biodiversity of Fungi, Elsevier Academic Press. 2004 -İ. ŞAHİN, M. KORUKLUOĞLU, Küf-Gıda İnsan, Vipaş AŞ. Bursa 2000 -D. H. JENINGS, G. LYSEK, Fungal Biology, Bios Scientific Publ. Germany. 1996 -E. MOORE-LANDECKER, Fundamental of the Fungi, Prentice Hall Upper saddle River, N.J. USA. 1996 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |