1 | Dersin Adı: | ANADOLU UYGARLIKLARI |
2 | Dersin Kodu: | TRH2065 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Önkoşulu yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. KAMİL DOĞANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd. Doç.Dr. Kamil DOĞANCI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Kamil Doğancı e-mail: kamil@uludag.edu.tr Tel: (224) 2941864 Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 40 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Eski Anadolu toplumlarını ve onların kültürlerini öğrencilere tanıtmaktır. Sosyal, ekonomik, siyasi ve dini kurumlar tarihsel bir bağlam içinde ele alınacaktır. Özel konu başlıkları şunlar olacaktır: Hititlerin kökeni, ticaret yolları, Anadolu’ya yapılan göçler ve Hitit-Mısır mücadelesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eski Anadolu Tarihine Giriş | |
2 | Anadolu’nun Paleolitik, Neolitik ve Kalkolitik Dönem Kültürleri | |
3 | Anadolu’da Erken Tunç Çağı: Krallıklar, Kentler ve Ticaret | |
4 | Anadolu’da Asur Ticaret Kolonileri Dönemi: Tüccar Kolonileri, Politik Gelişmeler, Anadolu’da ilk yazılı belgeler | |
5 | Hititlerin Anadolu’ya göçü ve kökenleri hakkındaki tartışmalar | |
6 | Hititler: Siyasi Gelişmeler | |
7 | Hititler: Yönetim, Din, Günlük Yaşam, Sanat | |
8 | Geç Hitit Beylikleri | |
9 | Urartu Devleti Siyasi tarihi | |
10 | Urartu Kültürü: Yazı ve Dil, Arşivler, Din ve Devlet Yönetim | |
11 | Frig Devleti Siyasi Tarihi | |
12 | Frig Kültürü: Yazı ve Dil, Din, Din Görevlileri, Dini Ritüeller, Devlet Yönetimi | |
13 | Lidyalılar (M.Ö. 685-546) | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayınları, İstanbul, 2003. Veli Sevin, Eski Anadolu ve Trakya: Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003. Veli Sevin, Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 2001. Ekrem Memiş, Eskiçağ Türkiye Tarihi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2010. Füruzan Kınal, Eski Anadolu Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara,1962. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Ödevler | 0 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 8 | 3 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |