Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Bilimsel Makale Yazımı
1 Dersin Adı: Bilimsel Makale Yazımı
2 Dersin Kodu: THE 6019
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞAHİN A. SIRMALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: YOK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: sahinas@uludag.edu.tr
telefon: 295 40 61
adres: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
Histoloji ve Embriyoloji AbD.
18 Dersin Web Adresi: http://tip.uludag.edu.tr/histoloji-embriyoloji/
19 Dersin Amacı Öğrencilere biyomedikal bir araştırma makalesinin ayrıntılarının açık bir mesaj durumuna getirecek şekilde düzenlemek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anlaşılabilir biçimde yazmanın özgün ilkelerini fark eder;
2 Mesajını okuyucusunun anlayabileceği şekilde açıkça yazar;
3 Kendi düşüncelerini açıkça iletebilecek şekilde yazar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel yazım nedir?
2 Başlık I
3 Başlık II
4 Özet I
5 Özet II
6 Giriş I
7 Giriş II
8 Gereç ve Yöntem I
9 Gereç ve Yöntem II
10 Sonuçlar I
11 Sonuçlar II
12 Tartışma I
13 Tartışma II
14 Kaynaklar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Day RA. How to write & publish a scientific paper. 5th ed. Oryx Press; 1998.
2. Zeiger M. Essentials of writing biomedical research papers. McGraw-Hill Companies; 1991.
3. Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals: Writing and Editing for Biomedical Publications [Internet]. International Committee of Medical Journal Editors; [cited 2012 Jan 22]. Available from: http://www.icmje.org/
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 3 1 1 1 3 5 2 3 4 0 0
OK2 1 3 1 1 1 3 5 2 3 4 0 0
OK3 1 3 1 1 1 3 5 2 3 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr