1 | Dersin Adı: | Bilimsel Makale Yazımı |
2 | Dersin Kodu: | THE 6019 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞAHİN A. SIRMALI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | YOK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: sahinas@uludag.edu.tr telefon: 295 40 61 adres: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji ve Embriyoloji AbD. |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tip.uludag.edu.tr/histoloji-embriyoloji/ |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere biyomedikal bir araştırma makalesinin ayrıntılarının açık bir mesaj durumuna getirecek şekilde düzenlemek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel yazım nedir? | |
2 | Başlık I | |
3 | Başlık II | |
4 | Özet I | |
5 | Özet II | |
6 | Giriş I | |
7 | Giriş II | |
8 | Gereç ve Yöntem I | |
9 | Gereç ve Yöntem II | |
10 | Sonuçlar I | |
11 | Sonuçlar II | |
12 | Tartışma I | |
13 | Tartışma II | |
14 | Kaynaklar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Day RA. How to write & publish a scientific paper. 5th ed. Oryx Press; 1998. 2. Zeiger M. Essentials of writing biomedical research papers. McGraw-Hill Companies; 1991. 3. Uniform Requirements for Manuscripts Submitted to Biomedical Journals: Writing and Editing for Biomedical Publications [Internet]. International Committee of Medical Journal Editors; [cited 2012 Jan 22]. Available from: http://www.icmje.org/ |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |