Ders Öğretim Planı
OSMANLI TARİHİ ve UYGARLIĞI II
1 |
Dersin Adı: |
OSMANLI TARİHİ ve UYGARLIĞI II |
2 |
Dersin Kodu: |
SOS3002 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Muammer Demirel |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mdemirel@uludag.edu.tr, +90224 2942270, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Böl. Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Yakınçağ Tarihi döneminde Osmanlı Devleti’nde çözülme ve Dünya devletler dengesindeki yerini kavratma. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Yakınçağa girerken dünya devletler dengesinde Osmanlı Devleti’nin yerini kavrayabilme;
|
2 |
18. yüzyılın ikinci yarısında Osmanlı Devleti’nin girdiği savaşlar ve savaşların devlet ve sosyal yapı üzerine etkilerini öğrenebilme;
|
3 |
III. Selim’den II. Mahmud’a kadar yapılan darbelerin mantığını anlayabilme;
|
4 |
Osmanlı’da ayrılık hareketlerini hızlandıran etkenleri kavrayabilme;
|
5 |
Mısır meselesinin ortaya çıkışı ve bir dünya meselesine dönüşmesini öğrenebilme;
|
6 |
Osmanlı – Rus savaşları sonucunda iç göçlerin gelişimini anlayabilme;
|
7 |
Kırım Savaşı ile yeni devletler dengesini anlayabilme;
|
8 |
1876 darbeleri ile oluşan devlet yapısını kavrayabilme;
|
9 |
1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı’nın yıkıcı etkilerini öğrenebilme ;
|
10 |
Birinci Dünya Savaşı’na giderken devletler dengesin Osmanlı’nın yerini kavrayabilme ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Yakınçağa girerken Osmanlı Devleti’nin yapısı ve dünya devletler dengesi |
|
2 |
1768-1874 Osmanlı – Rus – Avusturya savaşları ve Küçük Kaynarca Antlaşması. |
|
3 |
1787-1792 Osmanlı – Rus Savaşı ve bu savaşlar sonucunda devlet düzenindeki değişmesi |
|
4 |
Napolyon’un Mısır’ı işgali ile meydana gelen savaşlar ve Fransızların Mısır’dan atılması. |
|
5 |
İç isyanlar: Sırp İsyanı ve Yunan Ayaklanması |
|
6 |
Yeniçeri Ocağı’nın kaldırılması ve yeni düzen |
|
7 |
1828-1829 Osmanlı – Rus Savaşı, Yunan Bağımsızlığı, Göçler |
|
8 |
Mehmet Ali Paşa ve Mısır Meselesi |
|
9 |
Tanzimat’tan sonra Osmanlı devlet düzeni ve kurumsal değişmeler |
|
10 |
Kırım Savaşı ve Paris Antlaşması |
|
11 |
1876 Darbeleri |
|
12 |
“93 Harbi” 1877-1878 Osmanlı – Rus Savaşı |
|
13 |
Trablusgarp ve Balkan savaşları |
|
14 |
Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin sonu. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Uzunçarşılı, İ.H., Osmanlı Tarihi, 4; Karal, E.Z., Osmanlı Tarihi, 5; Show S. –E. K., Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, 1-2. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
20 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
4 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
6 |
60 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
2 |
2 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
122 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,07 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
5
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
5
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
0
|
0
|
0
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
0
|
0
|
0
|
3
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |