Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN EĞİTİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: FEN EĞİTİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: FEN0124
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi,
Eğitim Fakültesi E Blok,
Oda no: 231 Görükle, Bursa.
+90 (224) 294 22 59
dzeren@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fen Eğitiminde proje tabanlı öğrenmeyi yaklaşımına dayalı olarak ortaokul düzeyinde proje planlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, eşitlikçi ve katılımı teşvik eden; öğretmen rehberliğinde proje tabanlı öğrenme ve araştırma-sorgulamaya dayalı öğretimsel ders planı hazırlayabilecek, uygulayabilecek ve yansıtabilecektir.;
2 Öğrenciler, öğretme ve öğrenme ile ilgili olarak proje tabanlı öğretim uygulamalarını tartışabilecek, eleştirebilecek ve yansıtabilecektir.;
3 Proje tabanlı ve diğer öğretim yaklaşımlarını karşılaştırır, kıyaslar ve değerlendirir.;
4 Öğrenciler, 3-4 haftalık proje tabanlı entegre bir üniteyi işbirliği içinde geliştirebilecek ve projeyi web tabanlı veya proje sergisi gibi bir ortamda sergileyebilir.;
5 Öğrenci, gerçek bir dünya ortamında ortaokul öğrencileriyle işbirliği içinde mikro düzeyde proje tabanlı etkinlikleri geliştirebilir, uygulayabilir ve rehberlik edebilir;
6 Proje tabanlı öğretime uygun alternatif değerlendirmeler oluşturabilir ve değerlendirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Proje kavramı ve tarihçesi; Proje yöntemi Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Özellikleri
2 Proje tabanlı öğrenme ortamlarının temelleri; Proje tabanlı öğrenmenin fen eğitiminde kullanımı.
3 Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Olumlu ve Olumsuz Yönleri , Proje Tabanlı öğrenmenin öğrencilerde bilişsel ve beceri gelişimine etkileri
4 Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmeye yönelik ders planı geliştirme
5 Proje tabanlı öğrenme sınıflarının sınıf yönetimi ve organizasyonu proje yönetimiyle ilgili temel kavramlar (proje yönetim planı, risk analizi, zaman yönetimi, iş gücü yönetimi, vb.)
6 Fen öğretimi alanında okullarda yürütülebilecek ulusal ve uluslararası destekli proje olanaklarının tanıtımı (TÜBİTAK, Ulusal Ajans, Avrupa Birliği, Bakanlıklar vb.);
7 Proje fikri oluşturma; basılı ve çevrimiçi kaynakları kullanarak literatür taraması yapma; ihtiyaç analizi yapma; fen öğretimiyle ilgili proje örneklerinin incelenmesi
8 Fen öğretiminde proje hazırlama basamakları (proje konusu belirleme; projeye ilişkin bilgi toplama; projenin yürütülmesi; projenin değerlendirilmesi, rapor yazımı ve sunulması, yansıtma ve geribildirim)
9 Proje tabanlı etkinliklerde ölçme ve değerlendirme.
10 Okul Dışı Öğrenme Ortamları ile Bütünleştirilmiş proje tabanlı öğrenme uygulamaları
11 Okul Dışı Öğrenme Ortamları ile Bütünleştirilmiş proje tabanlı öğrenme uygulamaları
12 Bilim Fuarları, Proje Sergileri, Proje Yarışmaları
13 Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamaları
14 Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Erdem, M. (2002). Proje tabanlı öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22).
• Vatansever Bayraktar, H. (2015). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi/The Journal of International Social Research.
• Korkmaz, H., & Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20).
• https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/IKT102U/ebook/IKT102U-13V2S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Bağıl değerlendirme kullanılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 10 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,17
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 1 5 1 5 1 5 1 5 1 5 1 5 1 5
OK2 5 1 5 1 5 1 5 1 5 5 1 5 1 1 1 1
OK3 5 5 1 5 1 5 1 5 1 5 1 5 1 1 1 1
OK4 5 1 5 1 5 1 5 1 5 1 5 5 1 1 1 1
OK5 5 1 5 1 5 1 5 1 5 5 5 1 1 1 1 1
OK6 5 5 1 5 1 5 1 5 1 5 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr