Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİŞ HEKİMLİĞİ VE SOSYAL MEDYA
1 Dersin Adı: DİŞ HEKİMLİĞİ VE SOSYAL MEDYA
2 Dersin Kodu: DHS3004
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi EDA YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, diş hekimliği alanında sosyal medya kullanımı hakkında bilgi vermek ve sosyal medyada doğru bilgiyi ayırt ederek mesleki uygulamalarda kullanımını yaygınlaştırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal medyada bilimsel içeriği ayrıştırma yeteneği kazanma;
2 Sosyal medyada bilimsel yenilikleri takip etme;
3 Dental alanda sosyal medya kullanımının avantaj ve dezanvantajları hakkında temel bilgilere sahip olma;
4 Sosyal medyadaki ilerlemeyi takip ederek güncel ve doğru bilgiye ulaşabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı
2 Sosyal Medya Araçları
3 Öğrenme Kaynağı Olarak Sosyal Medya
4 İnternet ve Sosyal Medyanın Diş Hekimliği Üzerindeki Etkileri
5 Tele Diş Hekimliği
6 Hekimlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Etik
7 Serbest çalışma
8 Diş Hekimliği Eğitiminde Sosyal Medya Kullanımı
9 Sosyal Medyanın Akademik Kullanımı
10 Serbest çalışma
11 Sosyal medyada diş hekimliği bilgilerinin doğruluğu- literatür incelemesi I
12 Sosyal medyada diş hekimliği bilgilerinin doğruluğu- literatür incelemesi II
13 Sosyal medyada diş hekimliği bilgilerinin doğruluğu- literatür incelemesi III
14 Öğrencilerin ders hakkındaki görüşleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Liu, Youmei (2010) "Social Media Tools as a Learning Resource," Journal of Educational Technology Development and Exchange (JETDE): Vol. 3 : Iss. 1 , Article 8.
2- Neville, P., Waylen, A. Social media and dentistry: some reflections on e-professionalism. Br Dent J 218, 475–478 (2015).
3- Ali, M., Ahmad, R., Bin, I., Yaacob, R., Nuri, M., Endut, A. Bin,& Langove, N. U. (2017). Strengthening the academic usageof social media : An exploratory study. Journal of King SaudUniversity - Computer and Information Sciences, 29(4), 553–561.
4- Ozdede M, Bagci N, Peker I. COVID-19 pandemisi dönemindetele-dis hekimligi. Turkiye Klin J Dent Sci 2021;27(3):482-9.
5- Avcı, Kadriye. Hekimlerin sosyal medya kullanımı ve etik. Turkish Journal of Public Health; Ankara Vol. 16, Iss. 1, (2018): 48.
6- Çarıkçıoğlu B, Sezer B. Diş hekimliği eğitiminde sosyal medya kullanımı. Tosun İ, editör. Diş Hekimliği Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler. 1. Baskı.
Ankara: Türkiye Klinikleri; 2021. p.73-7.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama 1.Final sınavında 100 üzerinden 60 ham puan barajı uygulanır. 2.Bir yarıyılda yarıyıl not ortalaması en az 60 olan öğrenciler başarılı sayılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 14 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 10 0
Diğer 2 5 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 0 0 2 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 3 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr