1 | Dersin Adı: | AİLE PLANLAMASI DANIŞMANLIĞI |
2 | Dersin Kodu: | SHE5071 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi GONCA BURAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Gonca BURAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gburan@uludag.edu.tr, 0224 294 24 81 Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Merkez kampus Nilüfer BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı aile planlamasının önemini kavrayarak, genel, yönteme özel danışmanlık ve izlem danışmanlık kriterlileri ve özelliklerinin kazandırılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciye genel, yönteme özel, özel durumlar ve izlem danışmanlığı kriterlileri ve özelliklerinin kazandırmaktır |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersinin amaçları Aile Planlaması ilgili temel kavramlar ve tarihçesi | |
2 | Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel gelişmeler, eğitim ve danışmanlık hizmetleri ve hemşirenin sorumlulukları | |
3 | Aile Planlamasının üreme sağlığı ve toplum sağlığı üzerine yararları | |
4 | AP yöntemlerinin sınıflandırılması ve etkinliği Hormonal yöntemler ve danışmanlık I | |
5 | Hormonal yöntemler ve danışmanlık II | |
6 | Bariyer yöntemler ve danışmanlık | |
7 | Rahim içi araç ve danışmanlık 1 | |
8 | Rahim içi araç ve danışmanlık II | |
9 | Cerrahi sterilizasyon ve danışmanlık | |
10 | TNSA 2018 Aile Planlaması Sonuçları I | |
11 | TNSA 2018 Aile Planlaması Sonuçları II | |
12 | Doğal aile planlaması yöntemleri ve danışmanlık | |
13 | Geleneksel yöntemler ve danışmanlık | |
14 | Makale incelemesi, Dersin değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Taşkın L. (2021) Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş XVII. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ISBN: 20219759466104 2- Aksu H. (2022). Aile Planlaması Danışmanlığı. Nobel Tıp Kitabevleri 3- Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları 2018, Ankara 4- Meriggiola, M. C., & Goulis, D. G. (2024). Contraceptive counseling: Shared decision on contraceptive choices. Andrology. 5- Ereme, K., Akullo, K., Class, Q. A., & Hinz, E. (2024). Patient Perceived Quality of Virtual Group Contraception Counseling. Open Access Journal of Contraception, 99-105. 6- Stanback, J., Steiner, M., Dorflinger, L., Solo, J., & Cates, W. (2015). WHO tiered-effectiveness counseling is rights-based family planning. Global Health: Science and Practice, 3(3), 352-357. 7- Şahin. NH. (2015). Doğurganlığın Düzenlenemsi. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. ( Edi Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji). Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul ss: 147-162 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |