Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KAMU PERSONEL REJİMİ
1 Dersin Adı: KAMU PERSONEL REJİMİ
2 Dersin Kodu: YRLZ203
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET YILMAZ AKBULUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. A. Yılmaz AKBULUT
Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Ali Osman Sönmez Kampusu Yeni Yalova Yolu Osmangazi / BURSA Tel: 0224 26155 40 – 41 Mail: yilmazakbulut@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kamu personel yönetimiyle ilgili temel kavramları tanıtıp, memurların işe girişten emekli olması işlemine kadar olan tüm süreci (sınava giriş, adaylık, atanma, yükselme ve emeklilik) anlatmak ve memurların yükümlülükleri, yasak ve hakları hakkında ilgili mevzuat çerçevesince bilgi vermek amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Derslerde öğrenilen teorik bilgilerin, öğrencinin programına uygun kamu kurumları ve işletmelerde uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İlerideki memuriyet hayatları süresince devlet memurları kanunu ile ilgili mevzuat hükümlerini uygulayabilmek.;
2 Kamu görevlileri, kamu görevlilerinin sınıflanırılması, atamalar ve modern personel yönetim ilkeleri hakkında bilgi sahibi olabilmek.;
3 Memurların yükümlülük ile kaçınmaları gereken yasaklar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilmek.;
4 Memurların hakları, değerlendirilmesi, yükselmesi ve ücret rejiminin özelliklerini açıklayabilme ve uygulayabilmek.;
5 Disiplin soruşturması, disiplin cezaları, ceza kovuşturması ve mali sorumluluk kavramlarını açıklayabilmek.;
6 Memurluk statüsü ve ilgili statüdeki kısıntı hallerini tanımlayabilmek.;
7 Memurların emekliye ayrılmaları, emeklilik işlemleri ve türleri, sosyal güvenlik uyguları konusunda bilgi sahibi olabilmek.;
8 Kurum içerindeki işleyişe, ilgili kuruluş kanunu ve yönetmeliklere uygun davranabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk kamu personel yönetiminin tarihçesi ve kamu görevlileri A-Osmanlı İmparatorluğunda kamu personeli B-Cumhuriyet Döneminde kamu personeli
2 Modern kamu personel yönetimine egemen olan ilkeler A-Tarafsızlık İlkesi B-Kariyer ilkesi C-Liyakat ilkesi D-Sınıflandırma ilkesi E-Adil ve yeterli ücret ilkesi F-Hizmet İçi Eğitim ilkesi G-Uzman kişilere başvurma ilkesi
3 Kamu görevlileri A-Kamu görevlisi kavramı B-Kamu görevlilerinin gruplandırılması C-DMK’ya göre kamu görevlilerinin gruplandırılması
4 Devlet memurluğu, tanımlar ve sınıflandırmalar A-Memurluğa girişte anayasal ilkeler B-DMK’nın memurluğa girişte aradığı genel ve özel koşullar C-Memur gereksiniminin idare tarafından saptanması, memurluğa girişte sınavlara katılma, adaylık dönemi D-Memurluğa atama E-Hizmet içi eğitim
5 Devlet memurlarının yükümlülükleri ve bağlı oldukları yasaklar
6 Devlet memurlarının hakları
7 Devlet memurlarının değerlendirilmesi (Sicil ve Tezkiye İşlemleri) Memurların ücret rejimi ve yükselmeleri
8 Devlet memurlarının değerlendirilmesi (Sicil ve Tezkiye İşlemleri) Memurların ücret rejimi ve yükselmeleri
9 Memurlar hakkında disiplin soruşturması
10 Disiplin cezaları ve ceza kovuşturması
11 Memurların mali sorumluluğu
12 Memurluk statüsündeki kısıntılar
13 Memurluğun sona ermesi
14 Memurların emekliye ayrılmaları ve sosyal güvenlikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Çınar Can EVREN - İsmail UÇAR (2019), Kamu Görevlileri Hukuku, Seçkin Yayınları, Ankara.
Önerilen Kaynaklar:
Devlet Memurları Kanunu (DMK)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 5 5 3 1 1 1 4 1 1 5
OK2 4 4 1 4 1 1 2 1 1 2 1 5
OK3 5 4 2 5 1 2 1 2 2 1 2 5
OK4 5 4 2 5 1 2 1 1 1 2 1 5
OK5 5 4 4 5 2 1 2 1 3 1 2 5
OK6 5 3 3 5 1 2 1 1 1 2 1 5
OK7 5 3 3 5 2 1 2 1 2 2 1 5
OK8 5 5 5 5 2 1 2 1 4 1 2 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr