Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YEREL YÖNETİMLER
1 Dersin Adı: YEREL YÖNETİMLER
2 Dersin Kodu: YRLZ001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET YILMAZ AKBULUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. A. Yılmaz AKBULUT
Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Ali Osman Sönmez Kampusu Yeni Yalova Yolu Osmangazi / BURSA Tel: 0224 26155 40 – 41 Mail: yilmazakbulut@msn.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yerel Yönetimlere (Mahalli idarelere) yönelik değerlendirmeleri teorik düzeyde kavrayabilecek bir öğretimi gerçekleştirmek için; temel kavramları, tanımlamaları ele alarak, Yerel Yönetimlerin ortaya çıkış sürecini, amaçlarını, ilkelerini, organlarını ve temel sorunlarını anlatmak ve analiz etmek amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Derslerde öğrenilen teorik bilgilerin, öğrencinin programına uygun kamu kurumları ve işletmelerde uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mahalli ve müşterek ihtiyaçları karşılamak amacıyla kurulan kamu tüzel kişilerinin yetki, görev, sorumlulukları, önemleri ve denetimleri hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmek. ;
2 Yerel yönetimlerle ilgili yapılan reformları ve sorunları analiz etmek.;
3 Mahalli idareler tarafından gerçekleştirilen hizmet sunumları, hizmet sunum yöntemleri, finansman tedariki ve kaynak kullanımı konuları ve yerel seçmenlere karşı sorumlulukları konularında bilinç kazandırmak. ;
4 Yerel Yönetimlerin güçlendirilmesi, yerel özerklikler, üniter yapı, konfederal devletler ve politik yönelimleri analiz edebilmek.;
5 Merkezden yönetim ile yerinden yönetimin fayda ve sakıncaları hakkında bilgi sahibi olabilmek.;
6 Öncelikli ihtiyaçlara ve kaynaklara uygun kamu politikalarını belirleyip, uygulanabilmek.;
7 Mahalli idarelerin merkezi idare ile aralarındaki yetki ve kaynak bölüşümü konularındaki uygulama ve anlaşmazlıkları analiz edebilmek.;
8 Mahalli idarelerin özek statülerini, denetim yöntemlerini, yetki çatışmalarını, kamusal menfaat ihlallerini ve olası siyasal uygulamalar hakkında bilinç kazandırabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mahalli idarelerin ortaya çıkışı ve kavramsal çerçeve
2 İdareyi etkileyen anayasal ilkeler
3 Mahalli idarelerin gelişimi ve temel ilkeler A-Merkezden yönetim ve yerinden yönetim ilişkisi B-Yönetsel denetleme (İdari vesayet) C-Özerklik D-Demokratik mahalli idareler
4 E-Etkin mahalli idare anlayışı F-Sosyal adalet ilkesine dayalı mahalli idare anlayışı G-Tarafsız mahalli idare anlayışı
5 Mahalli idarelerde görev, gelir bölüşümü, bütçe
6 İl özel idareleri A-Yetki, görev ve ayrıcalıkları B-Teşkilat ve denetim
7 C-İl özel idaresinin Organları
8 Belediye İdaresi A-Yetki, görev ve ayrıcalıkları B-Teşkilat ve denetim
9 Belediye İdaresi A-Yetki, görev ve ayrıcalıkları B-Teşkilat ve denetim
10 C-Belediye idaresinin Organları
11 Büyükşehir Belediye İdaresi A-Yetki, görev ve ayrıcalıkları B-Teşkilat ve denetim
12 C-Büyükşehir Belediye idaresinin Organları
13 Köy İdaresi A-Yetki, görev ve ayrıcalıkları B-Teşkilat ve denetim C-Köy İdaresinin organları
14 Mahalli idarelerde norm kadro uygulamaları, İller bankası, istisnai mahalli idareler (Bozcaada, Gökçeada)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders kitabı: 1- Türkiye'de ve Dünya'da Yerel Yönetimler, Bekir PARLAK ve Mustafa ÖKMEN (2016), Ekin Yayınevi, Bursa.
2- Kemal GÖZLER (2018), Mahalli İdareler Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, Bursa
3-Nuri TORTOP, Burhan AYKAÇ ve diğerleri (2008), Mahalli İdareler, Nobel Yay., Ankara
4- Zerrin TOPRAK (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Yay., Ankara.
5- Kanunlar, Tüzükler, Yönetmelikler ve İçtihatlar
Önerilen Kaynaklar:
Kamu Yönetimi Kitapları ve ilgili süreli yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 10 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 5 5 2 3 1 1 3 1 2
OK2 5 5 5 5 5 3 4 3 3 1 2 1
OK3 5 5 5 4 5 3 2 3 3 1 2 2
OK4 5 5 5 2 5 4 1 5 1 1 4 1
OK5 5 5 5 1 5 5 1 4 1 1 1 1
OK6 5 5 5 1 5 5 2 3 1 1 1 1
OK7 5 5 5 4 5 4 1 4 2 1 1 1
OK8 5 5 5 4 5 5 2 4 3 2 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr