1 |
Dersin Adı: |
ROMANTİK DÖNEM OYUNLARI ANALİZİ |
2 |
Dersin Kodu: |
GSY3013 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
17. ve 18. yüzyıl oyunları analizi adlı dersten başarılı olmak |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Banu Çakmak Duman bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224, 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya /Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu dönem işlenen oyun metinleri romantik döneme aittir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
romantik döneme ait oyun metinlerine analitik olarak yaklaşımı öğrenmek |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Romantik akımı hazırlayan siyasi, kültürel, sosyal koşullar |
|
2 |
Romantizmin dönemin oyunlarına etkisi ve önemli oyun yazarlarına genel bir bakış |
|
3 |
Schiller’in Haydutlar adlı oyununun analizi: olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
4 |
Schiller’in Haydutlar adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
5 |
Victor Hugo’nun Hernani adlı oyununun analizi: olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
6 |
Victor Hugo’nun Hernani adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
7 |
Alman romantizmi ile Fransız romantizminin iki oyun ekseninde karşılaştırılması |
|
8 |
Goethe’nin Faust adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
9 |
Goethe’nin Faust adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
10 |
Goethe’nin Faust adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
11 |
Goethe’nin Faust oyununa yansıyan romantik akım özelliklerinin çözümlenmesi |
|
12 |
Romantizmden natüralizme geçiş ve natüralizmin genel özellikleri |
|
13 |
Ibsen’in Nora adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
14 |
Ibsen’in Nora oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|