Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ROMANTİK DÖNEM OYUNLARI ANALİZİ
1 Dersin Adı: ROMANTİK DÖNEM OYUNLARI ANALİZİ
2 Dersin Kodu: GSY3013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu 17. ve 18. yüzyıl oyunları analizi adlı dersten başarılı olmak
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Banu Çakmak Duman
bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224, 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya /Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu dönem işlenen oyun metinleri romantik döneme aittir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: romantik döneme ait oyun metinlerine analitik olarak yaklaşımı öğrenmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Romantik akımı oluşturan koşulları, akımın özellikleri ve yazarları genel olarak bilmek;
2 Natüralist akımı oluşturan koşulları, akımın özellikleri ve yazarları genel olarak bilmek;
3 Schiller’in Haydutlar oyununun detaylı analizini yapabilmek;
4 Victor Hugo’nun Hernani oyununun detaylı analizini yapabilmek;
5 Goethe’nin Faust oyununun detaylı analizini yapabilmek;
6 Ibsen’in Nora oyununun detaylı analizini yapabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Romantik akımı hazırlayan siyasi, kültürel, sosyal koşullar
2 Romantizmin dönemin oyunlarına etkisi ve önemli oyun yazarlarına genel bir bakış
3 Schiller’in Haydutlar adlı oyununun analizi: olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
4 Schiller’in Haydutlar adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
5 Victor Hugo’nun Hernani adlı oyununun analizi: olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
6 Victor Hugo’nun Hernani adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
7 Alman romantizmi ile Fransız romantizminin iki oyun ekseninde karşılaştırılması
8 Goethe’nin Faust adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
9 Goethe’nin Faust adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
10 Goethe’nin Faust adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
11 Goethe’nin Faust oyununa yansıyan romantik akım özelliklerinin çözümlenmesi
12 Romantizmden natüralizme geçiş ve natüralizmin genel özellikleri
13 Ibsen’in Nora adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
14 Ibsen’in Nora oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Goethe “Faust”, Schiller “Haydutlar”, Victor Hugo “Hernani”, Ibsen “Nora”
- Sevda Şener “Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi” Dost Yayınları Ankara
-Sevda Şener “Dram Sanatı” Dost Yayınları Ankara
- Gülayşe Erkoç, “Romantik Oyunlarda Ak-Kara Karşıtlığı”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi
-Selda Öndül, “Ibsen Kadınları İçin Sonra Bir Hayat Var mı?” Tiyatro Araştırmaları Dergisi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme ara sınav ve final sınavları üzerinden yapılır.
Açıklama Ders dışı çalışmalar ve derse katılım da değerlendirmede göz önüne alınmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 2 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK6 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr