1 | Dersin Adı: | MİMARLIK TARİHİ II |
2 | Dersin Kodu: | MREZ206 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MÜGE AKBULUT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Müge AKBULUT |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Müge AKBULUT Bursa Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk mah. Üyüvek mevkii Hastane Caddesi Tel: 0224- 757 61 63 Mail: mugey@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İlk ve Orta Çağ mimarlığından itibaren Dünya üzerinde gerçekleşen mimari akım, teknik ve üsluplar hakkında bilgiye sahip olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Eski uygarlıklardan başlayarak günümüze kadar olan akım ve mimari üsluplar hakkında bilgi sahibi olup dönemin eserleri ile karşılaşıldığında yorum yapabilir veya restorasyonu veya korunmas için fikir yürütebilirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Romanesk Çağ Öncesi Batı Mimarlığı | |
2 | Romanesk Çağ Mimarlığı | |
3 | Gotik Mimarlık Çağı | |
4 | Yüksek Gotik Çağı | |
5 | Geç Gotik Çağı | |
6 | Rönesans ve Maniyerist Çağ Mimarlığı | |
7 | Barok ve Klasik Mimarlık | |
8 | Barok-Rokoko-Klasisizm | |
9 | Neo-Klasisizm | |
10 | Arts and Crafts Hareketi | |
11 | Art Nouveau | |
12 | Ekspresyonizm | |
13 | Betonarme İnşaat | |
14 | Bauhaus-Le corbusier-Mies Van der Rohe |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. S.Kemal Yetkin, İslam Mimarisi, Ankara 1965 2. Oleg Grabar, İslam Sanatının Oluşumu (Çev.N.Yavuz) İstanbul, 1988 3. Aslanapa, Oktay., Türk Sanatı, İst.1984 4. Aslanapa, O, Osmanlı Devri Mimarisi, İstanbul 1986 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir. | |
Açıklama | Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 5 | 5 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |