Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARLIK TARİHİ II
1 Dersin Adı: MİMARLIK TARİHİ II
2 Dersin Kodu: MREZ206
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MÜGE AKBULUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Müge AKBULUT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Müge AKBULUT
Bursa Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk mah. Üyüvek mevkii Hastane Caddesi Tel: 0224- 757 61 63
Mail: mugey@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İlk ve Orta Çağ mimarlığından itibaren Dünya üzerinde gerçekleşen mimari akım, teknik ve üsluplar hakkında bilgiye sahip olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Eski uygarlıklardan başlayarak günümüze kadar olan akım ve mimari üsluplar hakkında bilgi sahibi olup dönemin eserleri ile karşılaşıldığında yorum yapabilir veya restorasyonu veya korunmas için fikir yürütebilirler.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Terminolojik birikime sahip olmak.;
2 Farklı dönem sanatlarının benzerliklerini ve farklılıklarını ayırt edebilmek.;
3 Sanatsal üretim sürecini kavrayabilmek. ;
4 Sanatsal üretim sürecini, insanın sosyo-ekonomik gelişimine bağlı olarak kavramak.;
5 Mimari düzenlerin özelliklerinini kavramak. ;
6 Mimari plan özelliklerini kavranmak. ;
7 Mimari yapıların; dekoratif unsurlarını öğrenmek. ;
8 Mimari yapılarda; süsleme öğeleri ve tasarımlarını öğrenmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Romanesk Çağ Öncesi Batı Mimarlığı
2 Romanesk Çağ Mimarlığı
3 Gotik Mimarlık Çağı
4 Yüksek Gotik Çağı
5 Geç Gotik Çağı
6 Rönesans ve Maniyerist Çağ Mimarlığı
7 Barok ve Klasik Mimarlık
8 Barok-Rokoko-Klasisizm
9 Neo-Klasisizm
10 Arts and Crafts Hareketi
11 Art Nouveau
12 Ekspresyonizm
13 Betonarme İnşaat
14 Bauhaus-Le corbusier-Mies Van der Rohe
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. S.Kemal Yetkin, İslam Mimarisi, Ankara 1965
2. Oleg Grabar, İslam Sanatının Oluşumu (Çev.N.Yavuz) İstanbul, 1988
3. Aslanapa, Oktay., Türk Sanatı, İst.1984
4. Aslanapa, O, Osmanlı Devri Mimarisi, İstanbul 1986
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir.
Açıklama Sonuçlar bağıl değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 5 5
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 1 2
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 66
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,17
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 4 2 3 2 5 2 1 3 2 3 4 4 2 1
OK2 1 1 3 3 5 3 4 4 4 5 3 5 4 3
OK3 2 3 4 4 5 4 4 4 4 4 4 3 4 4
OK4 2 2 3 4 5 4 3 5 4 4 4 3 4 3
OK5 2 3 4 3 4 3 4 4 4 4 4 3 4 4
OK6 3 3 3 3 3 4 3 4 4 4 4 4 4 4
OK7 2 3 2 1 3 3 4 4 4 4 4 3 4 3
OK8 3 2 3 3 3 2 3 4 3 3 4 4 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr