1 | Dersin Adı: | İLERİ MATEMATİK |
2 | Dersin Kodu: | BLPZ102 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. ABDURRAHMAN DAYIOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | dayioglu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Programcı mantığının kazanılması noktasında matematiksel kavramların detaylı öğrenilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Programcı olarak algoritma geliştirme yapabilmesi için gerekli matematiksel kavramların detaylı öğrenilmesini gerçekleştirir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı ve Polinomlar | |
2 | Çarpanlara Ayırma | |
3 | Koordinat Düzlemi ve Noktanın Analitiği | |
4 | Doğrunun Analitiği | |
5 | Bağıntı ve Fonksiyon | |
6 | Ters ve Bileşke Fonksiyon | |
7 | Fonksiyonların Grafikleri | |
8 | Parabol | |
9 | Eşitsizlikler | |
10 | Matrisler | |
11 | Determinantlar | |
12 | Logaritma | |
13 | Diziler ve Seriler | |
14 | Trigonometrik Fonksiyonlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Prof. Dr. Basri Çelik, Temel Matematik, Dora Yayınevi,2016 Prof. Dr. Basri Çelik, Mesleki Matematik, Dora Yayınevi,2017 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme | |
Açıklama | Bağıl değerlendirmeye uygun bir yaklaşım. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |