1 | Dersin Adı: | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I |
2 | Dersin Kodu: | GTS1003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi YUNUS EMRE ÇELİK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | yemrecelik@uludag.edu.tr, 0,543 274 6627, Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Geleneksel Türk Sanatları Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, sanatın temel kavramlarını; deneyerek, araştırarak ve uygulayarak sanatsal dilin temel öğelerini kavramayı, algılamayı ve uygulamayı; sanat eserlerini çözümlemeyi ve eleştirmeyi; yaratıcı düşünceyi geliştirmeyi öğrenmelerine yardımcı olması amacıyla planlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler plastik sanatların görsel ifade dilinin temel öğe ve ilkelerini öğrenirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanatın ve daha özelde Temel Sanat Eğitimi'nin tanımı ve tarihçesi ile gerekliliği ve teorik/felsefi temelleri üzerine bilgilendirme. Bu konularda fikir alış-verişinde bulunma. | Atölye uygulamaları süreci ve araç - gerece ilişkin bilgilendirme |
2 | Nokta ve çizgiye giriş. Kavramların tanımı; gerçekte ve sanattaki karşılığı; kullanıma alanları ile etkileri üzerine açıklamalar. | Çizgi ve nokta başlığı altında atölye çalışmaları |
3 | Nokta ve çizgi: kavramların tasarımdaki rolü. | Çizgi ve nokta başlığı altında atölye çalışmaları |
4 | Çizgi: Kontur ve Hareket Çizgi Özelliği ( İnce, Kalın, Akıcı, Zarif, Pürüzlü ve Sert v.s. ) | Çizgi başlığı altında atölye çalışmaları |
5 | Işık ve gölgeye giriş. Kavramların tanımı; gerçekte ve sanattaki karşılığı; kullanıma alanları ile etkileri üzerine açıklamalar. | Işık ve gölge başlığı altında atölye çalışmaları |
6 | Işık ve gölge: kavramların tasarımdaki rolü. | Işık ve gölge başlığı altında atölye çalışmaları |
7 | Işık ve gölge: kavramların tasarımdaki rolü. | Işık ve gölge başlığı altında atölye çalışmaları |
8 | Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. | Karma ögelerle tasarım çalışmaları |
9 | Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. | Karma ögelerle tasarım çalışmaları |
10 | Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. | Karma ögelerle tasarım çalışmaları |
11 | Işık-gölge ve ton ile nokta ve çizgi kullanılarak obje etüdü yapılması. Tasarım ögelerinin birlikte kullanımı ile imgesel çalışmalar. | Karma ögelerle tasarım çalışmaları |
12 | Doku: Görsel Doku | Doku başlığı altında atölye çalışmaları |
13 | Doku: Görsel Doku | Doku başlığı altında atölye çalışmaları |
14 | Doku: Doku ve Örüntü | Doku başlığı altında atölye çalışmaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ATALAYER Faruk, Temel Sanat Ögeleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 1994. IŞINGÖR Mümtaz, ETİ Erol ve ASLIER Mustafa, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, MEB Yayınları, 1986. AMBROSE Gavin ve HARRIS Paul, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları, İstanbul, 2012. ODABAŞI H. Aslan, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, 1996 GÖKAYDIN Nevide, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1998. Öztuna, H. Yakup, “Görsel İletişimde Temel Tasarım”, Tibyan Yayıncılık, İstanbul, 2007 Holtzschue, Linda, “Rengi Anlamak”, Çev:Fuat Akdenizli, Duvar yayınları, İzmir, 2009 Gence, Canan Deliduman – Orhon, Berna İstifoğlu, “Temel Sanat Eğitimi”, Gerhun Yayıncılık, 2006 Albers, Josef. The Interaction of Color. 10th ed. London: Yale University Press, 1979. Berger, Arthur Asa. Seeing Is Believing: An Introduction to Visual Communication. 2nd ed. Mountain View, Calif.: Mayfield Publishing Co., 1998. Birren, Faber. Principles of Color. Rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1987. Collier, Graham. Form, Space and Vision: An Introduction to Drawing and Design.4th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1985. Hale, Nathan Cabot. Abstraction in Art and Nature: A Program of Study for Artists,Teachers, and Students. New York: Dover, 1993. Itten, Johannes. The Art of Color. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1993. Itten, Johannes. Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus. 3rd rev. ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1990. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sanatsal Uygulama Çalışmaları, Kuramsal Sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 6 | 16 | 96 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |