1 | Dersin Adı: | TARIMDA KANTİTATİF TEKNİKLER |
2 | Dersin Kodu: | TEK4734 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Tolga TİPİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ttipi@uludag.edu.tr, Tel:0 (224) 2941590 U.Ü. Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Görükle/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin, kantitatif teknikleri işletme yönetiminde bir araç olarak problem çözme ve karar verme amacıyla kullanabilmesini sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler, mesleki yaşamlarında işletme yönetiminde karşılaşacakları sorunları matematiksel bir model kullanarak çözebilirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kantitatif tekniklerin tanımı ve kapsamı | Bazı temel matematik kavram ve uygulamalar |
2 | Doğrusal programlama; grafik çözüm | Problem çözümü |
3 | Doğrusal programlama; simpleks çözüm | LINDO ve QSB yardımıyla maksimizasyon ve minimizasyon problemlerinin çözümü |
4 | Duyarlılık analizi ve dualite | LINDO ve QSB yardımıyla maksimizasyon ve minimizasyon problemlerinin çözümü ve yorumu |
5 | Tamsayılı programlama (Gomory kesme düzlemi ve Dal- Sınır tekniği) | Problem çözümü |
6 | Doğrusal olmayan programlama (konkav ve konveks fonksiyonlar) | Problem çözümü |
7 | Doğrusal olmayan programlama (Kuhn-Tucker koşulları ve Lagrange çarpanı) | Problem çözümü |
8 | Ders tekrarı ve Ara sınav | Sınav sorularının çözümü |
9 | Dinamik programlama | Problem çözümü |
10 | Envanter modelleri, ekonomik sipariş miktarının hesaplanması | Problem çözümü |
11 | Markov Zinciri Analizleri | Problem çözümü |
12 | Markov Zinciri Analizi; geçiş olasılıkları matrisinin tahmini | Problem çözümü |
13 | Proje Planlama ve Kontrol Yöntemleri, PERT | Problem çözümü |
14 | Proje Planlama ve Kontrol Yöntemleri, CPM | Problem çözümü |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. REHBER, Erkan, Tarımda Yöneylem Araştırması, Basılmamış Ders Notları, 2004. 2. ÖZTÜRK, Ahmet, Yöneylem Araştırması, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 3-0450-0113, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1984. 3. HALAÇ, Osman, Kantitatif Karar Verme Teknikleri (Yöneylem Araştırması), İstanbul Üniversitesi, yayın No: 2501, Arpaz Matbaacılık, İstanbul, 1978. 4. Winston, W.L., 2004. Yöneylem Araştırması: Uygulamalar ve Algoritmalar (Operations Research: Applications and Algorithms), Duxbury Press, USA. (In English) 5. Render, B., Stair, R.M. Jr., Hanna, M.E., 2003. Yönetim için Kantitatif Analiz (Quantitative Analysis for Management), Pearson Education Inc. (In English) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu ders kapsamında, dönem içerisinde öğrencilerden performans görevleri uygulamaları istenilecektir. Dönem sonunda ise açık uçlu final sınavı yapılacaktır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |