Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KİTAP SANATLARINA HAZIRLIK
1 Dersin Adı: KİTAP SANATLARINA HAZIRLIK
2 Dersin Kodu: GTS1013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Öğrenciler, duyurulan ödevleri verilen süre içerisinde başarı ile tamamlamak ve teslim etmek zorundadırlar. Derslere %80 oranında devam zorunludur.
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ŞENNUR ATALAY VAROL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Geleneksel Türk Sanatları Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, BURSA
sennuratalay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kitap sanatlarına bir ön hazırlık olan bu derste klasik üslûpta kağıt boyama ve terbiye usûllerinden, altının ezilmesine kadar pek çok uygulamanın öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında yapılan uygulamalar sonraki dönemlerdeki derslere de katkı sağlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kitap sanatlarında kullanılan malzeme çeşitleri hazırlanarak kullanılır hale getirilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kağıdın tanımı ve tarihçesi hakkında genel bilgi verebilir,;
2 Klasik üslûpta kağıt boyama tekniklerini tanımlayabilir ve uygulayabilir,;
3 Geleneksel kağıt terbiye usûllerinden nişasta aharı yapabilir,;
4 Kağıt mühreleme hakkında genel bilgi verebilir ve uygulamasını yapabilir,;
5 Geleneksel kağıt terbiye usûllerinden yumurta aharı yapabilir,;
6 Klasik usûlde murakkaa yapabilir, murakkaa üzerine yazı yapıştırabilir,;
7 Yazı kenarına ara suyu yapıştırabilir,;
8 Dokulu kağıt yapabilir, ;
9 Altın hakkında genel bilgi sahibi olur ve altını kullanılır hale getirebilir,;
10 Klâsik dilme kağıt yapımını öğretebilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kağıdın tanımı ve tarihçesi anlatımı -
2 Klasik üslûpta kâğıt boyama teknikleri anlatımı Düz kağıt boyama
3 Klasik üslûpta kâğıt boyama teknikleri anlatımı Düz kağıt boyama
4 Klasik üslûpta kâğıt boyama teknikleri anlatımı Düz kağıt boyama
5 Geleneksel kâğıt terbiye usûlleri anlatımı ve mühre hakkında genel bilgi verilmesi Nişasta âharı yapımı ve kağıdın mührelenmesi
6 Geleneksel kağıt terbiye usûlleri anlatımı Yumurta âharı yapımı
7 Klasik murakkaa hakkında bilgi verilmesi Klasik murakkaa yapımı
8 Yazı yapıştırmayla ilgili bilgi verilmesi Murakkaa üzerine yazı yapıştırma
9 Arasuyu hakkında bilgi verilmesi Yazı kenarına arasuyu yapıştırma
10 Doğal maddeler kullanılarak dokulu kağıt yapımı anlatımı Dokulu kağıt yapımı
11 Dokulu kağıt yapım teknikleri Dokulu kağıt yapımı
12 Dokulu kağıt yapım teknikleri Dokulu kağıt yapımı
13 Altın hakkında genel bilgi verilmesi Altının ezilmesi
14 Klasik dilme kağıt yapımı anlatımı Klasik dilme kağıt yapımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Atalay Varol, Şennur, “Klasik Üslupta Kağıt Boyama ve Terbiye Usulleri”, II. Uluslararası Akdeniz Sanat Sempozyumu, “Doğal Boya Sempozyumu Çalıştayı- Sergisi, Antalya, 2017, 240-243.
Bloom, Jonathan, Kağıda İşlenen Uygarlık, Kağıdın Tarihçesi ve İslam Dünyasına Etkisi, İstanbul, 2003.
Derman, Uğur,“Kağıda Dair”, İslam Düşüncesi, C.2, S.5, 1968, İstanbul, s.339,340.
Dölen, Emre,“Dünyada ve Türkiye’de Kağıdın ve Kağıtçılığın Gelişimi”, Medeniyet Hamuru; Kâğıt ve Bir Dönem Kağıthânemiz, Yalova, 2013, s.14-47.
Ersoy, Osman, “Kağıt”, İslam Ansiklopedisi, S.24, İstanbul: Türk Diyanet Vakfı, 2001, s.163,164.
Nefeszâde, S., İbrahim, Gülzar-ı Savâb (Doğruluk Bahçesi), G.S.M, İstanbul, 1942.
Yazır M.,Bedreddin, Medeniyet Âleminde Yazı ve İslâm Medeniyetinde Kalem Güzeli-II, Ankara, 1974.
Tozlu, Arzu, “Ders Notları”.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve Değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğtim Öğretim Yönetmeliği esasına göre yapılır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 3 36
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 2 3 3 4 3 3 3 3 3 4 5 3 5 5 4
OK2 5 4 3 4 3 5 4 4 3 3 4 5 4 5 5 4
OK3 5 3 3 4 2 5 3 4 4 4 5 4 4 5 5 3
OK4 5 2 4 4 3 5 4 3 3 3 4 5 4 5 5 4
OK5 5 3 3 4 2 5 3 4 2 4 4 5 4 5 3 3
OK6 5 1 3 3 2 5 4 3 2 4 4 5 4 5 5 4
OK7 4 2 4 3 3 5 2 4 3 3 3 5 3 5 5 4
OK8 4 1 3 3 2 5 4 3 2 3 3 5 4 5 5 3
OK9 3 2 3 4 4 5 5 3 3 2 4 5 3 5 5 3
OK10 5 3 4 4 3 5 3 3 2 2 2 5 3 5 5 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr