1 |
Dersin Adı: |
İNOVASYON YÖNETİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
ISYZ038 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. ARZU MELTEM DİNLER SAKARYALI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Meltem Dinler Sakaryalı, Uludağ Üniversitesi SBMYO meltemdinler@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders işletmelerin inovasyon performansını artırmak için örgütlerin nasıl yapılanması gerektiği ile ilgili teorik bilgi birikimi oluşturmayı, çalışanların ve grupların yaratıcılığını artırma yöntemlerini öğrenmeyi ve çalışanların yaratıcılığını ve işletmelerin inovasyon performansını artırmak için örgütsel düzenlemeleri etkili bir şekilde gerçekleştirmede gerekli olan becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Dersin mesleki gelişime katkısı yeniliği yönetebilme becerilerini öğrenciye kazandırmaktır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
İnovasyon ile ilgili temel kavramlar |
|
2 |
İnovasyon türleri |
|
3 |
İnovasyon türleri |
|
4 |
İnovasyon süreci |
|
5 |
İnovasyonu destekleyici örgüt yapısı |
|
6 |
İnovasyonu destekleyici örgütsel stratejiler |
|
7 |
İnovasyon yönetiminde ekonomik, teknolojik, sosyal, kültürel, politik faktörler. |
|
8 |
İnovasyon kaynakları, |
|
9 |
İnovasyonda İşbirliği Stratejileri |
|
10 |
İnovasyon geliştirme yolları ve finansal kaynakları |
|
11 |
İnovatif ürün ve hizmetlerin korunması |
|
12 |
Türkiye ve Dünya'da inovasyon |
|
13 |
Pazarlama ve İnovasyon |
|
14 |
Örnek olaylar, başarı öyküleri, sınıf içi tartışmalar ve çözüm önerileri |
|