1 |
Dersin Adı: |
HAYVAN DAVRANIŞLARI ve REFAHI |
2 |
Dersin Kodu: |
SBHS219 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. NAZİF UZUN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
MYO Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta : nazifuzun@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2942662 Adres: Uludağ Üniversitesi, Karacabey Meslek Yüksekokulu, Bitkisel ve Hayvansal Üretim Bölümü, Karacabey/BURSA |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin, Davranış biliminden (Etholoji) yararlanarak çiftlik hayvanlarının davranış kalıpları ve bunları etkileyen etmenleri; hayvan refahı kavramı ve refahın tanımlanmasında kullanılan ölçütleri, refahın tanımlanmasında hayvan davranışlarının önemini, hayvansal üretimde verimliliğin ve hayvan refahının iyileştirilmesi bakımından hayvan davranışlarını gözlemleyebilmesi ve daha iyi anlayabilmesini sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Hayvan davranışları ile ilgili özlem becerilerine katkı sağlar. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders programının sunulması, Davranış biliminin (Etoloji) tanımı |
|
2 |
Hayvanlara uygun çevre koşullarının oluşturulmasında davranışların önemi, temel uyumsal davranış sistemleri (beslenme, eşeysel davranışlar, kollama sosyal davranışlar v.d.) ve anormal davranışlar |
|
3 |
Hayvanlarda sosyal çevre ve davranış |
|
4 |
Davranışı belirleyen genetik etmenler, evciltme, biyolojik ritimler, yaş |
|
5 |
Hayvanların içinde bulunduğu fiziksel çevre ile davranışların ilişkisi, termal çevre ve gün uzunluğu |
|
6 |
Hayvanın içinde bulunduğu sosyal çevre ve davranışlar, hayvanlarda önemli sosyal ilişkiler, (ana-yavru, başatlık, liderlik) ve sosyal organizasyonun sürü yönetimi açısında önemi |
|
7 |
Davranışlarda öğrenme ve belleğin önemi, öğrenme çeşitleri, davranışlarda sosyal öğrenmen önemi |
|
8 |
Sosyal öğrenme sürecinde kritik dönemler, oyun davranışları, insan (bakıcı) faktörü |
|
9 |
Farklı türlerin davranış repertuarlarından örnekler, davranış gözlem yöntemlerine ilişkin genel bilgiler ve davranış testlerinden örnekler |
|
10 |
Hayvan refahının tanımı, hayvanların 5 temel özgürlüğü, refahın bileşenleri |
|
11 |
Hayvan çevre ilişkisinde stres ve uyum mekanizması, stres yanıtları (davranışsal, otonomik, nöro-endokrin ve bağışıklık yanıtları), refah-stres-davranış arasındaki ilişkiler |
|
12 |
Üretim sürecindeki bazı zootekni uygulamalarının kısa ve uzun vadede hayvan refahı ve verimlilik açısından irdelenmesi |
|
13 |
|
|
14 |
|
|