Meslek Yüksek Okulu Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
esenyigit@uludag.edu.tr 0224 613 3102 Uludağ Üniversitesi Mustafakemalpaşa Meslek Yüksekokulu
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Hayvan beslenmesinde önemli bir yeri olan kaliteli kaba yemin başlıca ana kaynakları çayır-meralar ile tarla tarımı içerisinde yer alan yem bitkileri üretimidir. Bu dersin temel amacı öğrencilere yem bitkileri türlerini ve bu türlerin yetiştirme tekniklerini öğretmek; çayır-mera ile amenajman hakkında bilgi vermektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Çayır ve Meralar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme;
2
Başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme;
3
Başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme;
4
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;
5
Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme;
6
Çayır ve meralar arasındaki farkı anlayabilme;
7
Mera amenajmanını üreticilere aktarabilme;
8
Çayır-mera ıslahını üreticilere önerebilme;
9
Çayır-mera alanlarının kullanımını anlatabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Yem bitkilerinin tanımı, yem bitkilerinin önemi
Baklagil Yem bitkileri
2
Yem bitkilerinin sınıflandırılması
Baklagil yem bitkileri
3
Ekim ve dikkat edilecek hususlar
Baklagil yem bitkileri
4
Yem bitkilerinin koruyucu bitki ile karışık ekilmesi ve yem bitkilerinde karışık ekim
Buğdaygil yem bitkileri
5
Bakım işlemleri
Buğdaygil yem bitkileri
6
Yonca ve adi fiğ tarımı
Buğdaygil yem bitkileri
7
Mısır ve sorgum tarımı
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
8
Genel tekrar+Arasınav Haftası
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
9
Çayır, mera, mera amenajmanı
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
10
Mera amenajmanının esasları
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
11
Üniform otlatma, yem tipine uygun hayvan ile otlatma
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
12
Çayır, mera ıslahı
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
13
Suksesyon (bitki gelişimi) ve primer suksesyon
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
14
Sekonder suksesyon
Farklı köylerden çayır mera ve hayvancılık örnekleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Açıkgöz, E. 2001. Yem bitkileri. III: baskı, VİPAŞ Yay. No: 182, 584 s. 2. Gökkuş, A., Koç, A. 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No: 228, 329 s.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
4
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
30
30
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
5
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU