Sınıf yönetimi yaklaşımlarını öğrenmek, Sınıf yönetiminde ve farklı öğretim yöntemlerini uygulamada beceri kazanmak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Etkili bir sınıf yönetimini öğretir. Sınıf hâkimiyetini sağlamayı öğretir. Yenilikçi öğretim metotlarını sınıfta nasıl kullanması gerektiğini öğretir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sınıf yönetimi yaklaşımlarını öğrenir.;
2
Sınıf hâkimiyetini sağlamayı öğrenir.;
3
Sınıf hâkimiyetinde deneyim kazanır.;
4
Sınıfta zaman yönetimini öğrenir. ;
5
Sınıfta öğrencilerin motivasyon ve davranışlarını yönetmeyi öğrenir. ;
6
Öğretimde yaklaşım (strateji), yöntem ve teknik kavramları arasındaki farkı kavrar.;
7
Öğretim yöntemlerini öğretim yaklaşımlarına göre sınıflar.;
8
Hangi öğretim yöntemlerinde hangi teknikleri kullanmanın ideal olduğunu öğrenir. ;
9
Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yöntemlerini öğrenir. ;
10
Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yöntemlerini sınıfta uygular. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sınıf yönetiminin tanımı ve sınıf yönetimi yaklaşımları
Kavram Haritası, Kavram Karikatürü, Kavram Ağı ve Zihin Haritası Tekniklerini Uygulama
2
Sınıf yönetimi ile sınıf hâkimiyeti kavramları arasındaki farklar
Balık Kılçığı ve Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniklerini Uygulama
3
Sınıf hâkimiyetini sağlamak ve sınıfta zamanın yönetimi
Örnek Olay ve Tartışma Tekniklerini Uygulama
4
Motivasyon türleri ve öğrencinin motivasyonunu artıran unsurlar
İstasyon ve Altı Şapka Tekniklerini Uygulama
5
Öğretim stratejileri
Beyin Fırtınası ve Gösterim Tekniklerini Uygulama
6
Öğretim yöntemleri
Örnek Verme ve Soru-Cevap Tekniklerini Uygulama
7
Öğretim teknikleri
Öğrenme Halkaları (3E-5E-7E) Tekniklerini Uygulama
8
9
10
11
12
13
14
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara. 2. Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi (2017) Yoleri, S. (Ed.) Eğiten Kitap, Ankara. 3. Assertive Discipline: Positive Behavior Management for Today's Classroom (2009) Canter, L. Solution Tree, US - Bloomington, Indiana. 4. Classroom management for academics success (2014) Canter, L. Solution Tree, US - Bloomington, Indiana. 5. Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri (2021) Demir, S. Eğiten Kitap, Ankara. 6. Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri (2020) Taşpınar, M. Pegem Akademi, Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
30
Yıl sonu Sınavı
1
30
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
70
Finalin BAşarıya Oranı
30
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirmede Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır
Açıklama
Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
1
7
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
15
15
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
89
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,97
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU