Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SINIF YÖNETİMİ ve ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: SINIF YÖNETİMİ ve ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: ÇCKZ215
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Emre YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Emre YILMAZ
yilmazemre@uludag.edu.tr
Tel:+90 224 294 26 98 Dâhili: 62503
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sınıf yönetimi yaklaşımlarını öğrenmek, Sınıf yönetiminde ve farklı öğretim yöntemlerini uygulamada beceri kazanmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Etkili bir sınıf yönetimini öğretir. Sınıf hâkimiyetini sağlamayı öğretir. Yenilikçi öğretim metotlarını sınıfta nasıl kullanması gerektiğini öğretir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sınıf yönetimi yaklaşımlarını öğrenir.;
2 Sınıf hâkimiyetini sağlamayı öğrenir.;
3 Sınıf hâkimiyetinde deneyim kazanır.;
4 Sınıfta zaman yönetimini öğrenir. ;
5 Sınıfta öğrencilerin motivasyon ve davranışlarını yönetmeyi öğrenir. ;
6 Öğretimde yaklaşım (strateji), yöntem ve teknik kavramları arasındaki farkı kavrar.;
7 Öğretim yöntemlerini öğretim yaklaşımlarına göre sınıflar.;
8 Hangi öğretim yöntemlerinde hangi teknikleri kullanmanın ideal olduğunu öğrenir. ;
9 Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yöntemlerini öğrenir. ;
10 Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yöntemlerini sınıfta uygular. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sınıf yönetiminin tanımı ve sınıf yönetimi yaklaşımları Kavram Haritası, Kavram Karikatürü, Kavram Ağı ve Zihin Haritası Tekniklerini Uygulama
2 Sınıf yönetimi ile sınıf hâkimiyeti kavramları arasındaki farklar Balık Kılçığı ve Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Tekniklerini Uygulama
3 Sınıf hâkimiyetini sağlamak ve sınıfta zamanın yönetimi Örnek Olay ve Tartışma Tekniklerini Uygulama
4 Motivasyon türleri ve öğrencinin motivasyonunu artıran unsurlar İstasyon ve Altı Şapka Tekniklerini Uygulama
5 Öğretim stratejileri Beyin Fırtınası ve Gösterim Tekniklerini Uygulama
6 Öğretim yöntemleri Örnek Verme ve Soru-Cevap Tekniklerini Uygulama
7 Öğretim teknikleri Öğrenme Halkaları (3E-5E-7E) Tekniklerini Uygulama
8
9
10
11
12
13
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.
2. Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi (2017) Yoleri, S. (Ed.) Eğiten Kitap, Ankara.
3. Assertive Discipline: Positive Behavior Management for Today's Classroom (2009) Canter, L. Solution Tree, US - Bloomington, Indiana.
4. Classroom management for academics success (2014) Canter, L. Solution Tree, US - Bloomington, Indiana.
5. Uygulamalı Örneklerle Farklılaştırılmış Öğretim Yöntem ve Teknikleri (2021) Demir, S. Eğiten Kitap, Ankara.
6. Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri (2020) Taşpınar, M. Pegem Akademi, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirmede Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 1 7
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 2 0 0 0 2 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 3 0 0 0 3 3 0 0 0
OK9 4 0 0 0 0 0 0 0 2 2 0 0 0
OK10 5 0 0 0 4 0 0 0 4 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr