1 | Dersin Adı: | DRAMATİZASYON ve TİYATRO |
2 | Dersin Kodu: | OTPS020 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. Emre YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Emre YILMAZ yilmazemre@uludag.edu.tr Tel:+90 224 294 26 98 Dâhili: 62503 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tiyatro sanatı ve drama hakkında bilgi sahibi olmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İletişim becerisini ve sosyal becerileri geliştirir. Kendini daha rahat ifade edebilmeyi öğretir. Empati kurmayı sağlar. Drama ve tiyatro etkinliklerinde zaman yönetimini öğretir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Farklı düşünme becerisinin gelişimi | |
2 | Drama ile ilgili kavramlar, dramanın tanımı ve önemi, Tiyatrodan farkları | |
3 | Dramanın özellikleri ve yararları | |
4 | Dramanın türleri, eğitici ve yaratıcı drama | |
5 | Dramanın tarihsel gelişimi ve okul öncesi eğitimde drama | |
6 | Dramada eğitim ortamı | |
7 | Yaratıcı drama becerileri | |
8 | Drama aktiviteleri planlama | |
9 | DRAMA UYGULAMALARI | |
10 | DRAMA UYGULAMALARI | |
11 | DRAMA UYGULAMALARI | |
12 | DRAMA UYGULAMALARI | |
13 | DRAMA UYGULAMALARI | |
14 | DRAMA UYGULAMALARI |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Çocuklar İçin Tiyatro ve Drama Eğitimi, Yılmaz ARIKAN, Pozitif Yayınları, Altınay, D. (1998). Psikodrama 300 ısınma oyunu. 3. Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Bozdoğan, Z. (2003). Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayıncılık Güven, M. ve ark. (2006). Çocuklar için Yaratıcı Drama. Epsilon. Şahin, A. (2007). Anne-Baba Eğitimi- Yaratıcı Drama Yöntemi İle. Ankara: Nobel yayıncılık. Önder, A. (2010). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Uşaklı, H. (2011). Drama ve İletişim Becerileri (Geliştirilmiş 2. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Üstündağ, T. (2001). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü (Geliştirilmiş 2. baskı), PegemA. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirmede Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |