1 | Dersin Adı: | FARS DİLİ VE EDEBİYATI |
2 | Dersin Kodu: | INS4023 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ MARDANİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | alimardani@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | • Farsçanın dil aileleri içindeki yerini öğretme, • Fars alfabesi, kelime yapısı, fiil çekimleri ve basit cümle yapılarını öğretme, • Farsça basit metinleri tercüme edebilme yeteneği kazandırma, • Farsça cümle kurma ve diyalog kurma becerisi kazandırma, • Farsça kolay metinleri okuyup anlama becerisi kazandırma. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Farsça alfabeyi, Farsça dilinin aileler içindeki yeri, kelime yapısı, fiil çekimleri ve basit cümle yapılarını öğrenme. Farsça metinleri diğer dillere aktarma Farsça diyalog kurabilme, Temel Farsça Dilbilgisi kurallarının bir kısmını öğrenme, Farsçayı kısmen okuma-yazma ve konuşma, Farsça dinleme ve cevap verme, Farsça soru sorma ve cevap verme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Farsçanın Dil Ailesindeki Yeri | |
2 | Farsça Alfabe | |
3 | Farsça Selamlaşma-Tanışma | |
4 | Farsça Adres Sorma, Yol Tarif Etme | |
5 | Farsça ek filler şimdiki zaman olumlu olumsuz | |
6 | Farsça ek filler (Di-li geçmiş zaman-olumlu olumsuz) | |
7 | Farsça ek fiili miş-li geçmiş zaman olumlu olumsuz | |
8 | Ara sınav | |
9 | Daşten fiilinin kullanımı şimdiki zaman olumlu olumsuz | |
10 | Daşten filinin kullanımı (geçmiş zaman olumlu-olumsuz) | |
11 | Farsça isimler-çoğullar | |
12 | Farsça Kısa Metinler | |
13 | Farsça Şiirler | |
14 | Farsça Hikayeler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. M. Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri - Sarf ve Nahiv, İstanbul, 1997, 2. Bağçeban, Semine, Kitâb-i Farsî,Tahran,1350,KIRLANGIÇ, 3. Hicabi,Farsça Başlangıç Ankara, 2000, 4. M. Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Ankara, 2001, 5. Zia Tajeddin,Teaching Persian to Speakers of Other Languages-Elementary, Tehran, 1383/2004 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Fars dili alfabesini, Farsçanın aileler içindeki yerini, kelime yapısını, fiil çekimlerini ve basit cümle yapılarını öğrenmek. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |