Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FARS DİLİ VE EDEBİYATI
1 Dersin Adı: FARS DİLİ VE EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: INS4023
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ MARDANİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: alimardani@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı • Farsçanın dil aileleri içindeki yerini öğretme, • Fars alfabesi, kelime yapısı, fiil çekimleri ve basit cümle yapılarını öğretme, • Farsça basit metinleri tercüme edebilme yeteneği kazandırma, • Farsça cümle kurma ve diyalog kurma becerisi kazandırma, • Farsça kolay metinleri okuyup anlama becerisi kazandırma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Farsça alfabeyi, Farsça dilinin aileler içindeki yeri, kelime yapısı, fiil çekimleri ve basit cümle yapılarını öğrenme. Farsça metinleri diğer dillere aktarma Farsça diyalog kurabilme, Temel Farsça Dilbilgisi kurallarının bir kısmını öğrenme, Farsçayı kısmen okuma-yazma ve konuşma, Farsça dinleme ve cevap verme, Farsça soru sorma ve cevap verme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farsça alfabeyi, Farsçanın dil aileleri içindeki yeri, kelime yapısı, fiil çekimleri ve basit cümle yapılarını öğrenme. ;
2 Farsça metinleri diğer dillere aktarma ;
3 Farsça diyalog kurabilme, ;
4 Temel Farsça Dilbilgisi kurallarının bir kısmını öğrenme, ;
5 Farsçayı kısmen okuma-yazma ve konuşma, ;
6 Farsça dinleme ve cevap verme, ;
7 Farsça soru sorma ve cevap verme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Farsçanın Dil Ailesindeki Yeri
2 Farsça Alfabe
3 Farsça Selamlaşma-Tanışma
4 Farsça Adres Sorma, Yol Tarif Etme
5 Farsça ek filler şimdiki zaman olumlu olumsuz
6 Farsça ek filler (Di-li geçmiş zaman-olumlu olumsuz)
7 Farsça ek fiili miş-li geçmiş zaman olumlu olumsuz
8 Ara sınav
9 Daşten fiilinin kullanımı şimdiki zaman olumlu olumsuz
10 Daşten filinin kullanımı (geçmiş zaman olumlu-olumsuz)
11 Farsça isimler-çoğullar
12 Farsça Kısa Metinler
13 Farsça Şiirler
14 Farsça Hikayeler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. M. Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri - Sarf ve Nahiv, İstanbul, 1997,
2. Bağçeban, Semine, Kitâb-i Farsî,Tahran,1350,KIRLANGIÇ,
3. Hicabi,Farsça Başlangıç Ankara, 2000,
4. M. Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Ankara, 2001,
5. Zia Tajeddin,Teaching Persian to Speakers of Other Languages-Elementary, Tehran, 1383/2004
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Fars dili alfabesini, Farsçanın aileler içindeki yerini, kelime yapısını, fiil çekimlerini ve basit cümle yapılarını öğrenmek.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr