Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELENEKSEL OYUNLAR
1 Dersin Adı: GELENEKSEL OYUNLAR
2 Dersin Kodu: ÇCKS232
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET KARACA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Ahmet KARACA
İnegöl Myo Çocuk Gelişimi Programı
ahmetkaraca@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk gelişimi alanında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olarak eleştirel bakabilir.;
2 Sosyal, Kültürel ve sportif faaliyetlerde aktif katılım gösterebilir.;
3 Çocuk gelişimine yönelik eğitim programları hazırlayabilir.;
4 Çocukların gelişimsel olarak desteklenmesi konusunda danışmanlık hizmeti verebilir.;
5 Eğitim materyalleri geliştirir ve eğitim ortamlarını düzenler.;
6 Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile gelişimsel bozuklukları ve öğrenme güçlüklerini bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Erken çocuklukta oyun
2 Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi
3 Kültür ve oyun, geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve önemi
4 Geleneksel çocuk oyunlarının sınıflandırılması, yapısı ve kuralları, geleneksel çocuk oyunlarının azalmasının olası nedenleri
5 Geleneksel oyunların kültürel değeri
6 Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocukların oyun olanakları
7 Çocukların oyun tercihleri
8 MEB Okul öncesi eğitimi programında oyunun yeri
9 Geleneksel oyunlar ve motor gelişim
10 Geleneksel oyunlar ve sosyal-duygusal alan
11 Geleneksel oyunlar ve bilişsel-dil gelişim
12 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama
13 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama
14 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başal, H.A. (2017). Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları. Nobel Yayınları.
Güneş, M. ve Güneş, H. (2011). Öğretmen ve Öğrenciler için Yaşayan Çocuk Oyunları. Anı Yayınları.
Oğuz, Öcal. Türkiye'de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005
Uçmaz, Veli. Geleneksel Çocuk Oyunlarımız, Ankara: Gençlik Hizmetleri Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri Daire Başkanlığı Yayınları, 2010.
Özdemir, Nebi. Türk Çocuk Oyunları, Ankara, Akçağ Yayınları, 2006.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 0 2 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 3 2 1 2 2 5 5 2 3
OK2 1 1 1 4 2 1 3 3 5 5 2 3
OK3 1 1 1 4 2 2 3 3 3 5 2 3
OK4 1 1 1 4 2 2 3 3 4 5 3 3
OK5 1 1 1 4 2 3 3 3 3 5 3 3
OK6 1 1 1 3 2 1 2 2 5 5 2 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr