1 |
Dersin Adı: |
GELENEKSEL OYUNLAR |
2 |
Dersin Kodu: |
ÇCKS232 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. AHMET KARACA |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Ahmet KARACA İnegöl Myo Çocuk Gelişimi Programı ahmetkaraca@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Erken çocuklukta oyun |
|
2 |
Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi |
|
3 |
Kültür ve oyun, geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve önemi |
|
4 |
Geleneksel çocuk oyunlarının sınıflandırılması, yapısı ve kuralları, geleneksel çocuk oyunlarının azalmasının olası nedenleri |
|
5 |
Geleneksel oyunların kültürel değeri |
|
6 |
Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocukların oyun olanakları |
|
7 |
Çocukların oyun tercihleri |
|
8 |
MEB Okul öncesi eğitimi programında oyunun yeri |
|
9 |
Geleneksel oyunlar ve motor gelişim |
|
10 |
Geleneksel oyunlar ve sosyal-duygusal alan |
|
11 |
Geleneksel oyunlar ve bilişsel-dil gelişim |
|
12 |
Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama |
|
13 |
Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama |
|
14 |
Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Başal, H.A. (2017). Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları. Nobel Yayınları. Güneş, M. ve Güneş, H. (2011). Öğretmen ve Öğrenciler için Yaşayan Çocuk Oyunları. Anı Yayınları. Oğuz, Öcal. Türkiye'de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005 Uçmaz, Veli. Geleneksel Çocuk Oyunlarımız, Ankara: Gençlik Hizmetleri Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri Daire Başkanlığı Yayınları, 2010. Özdemir, Nebi. Türk Çocuk Oyunları, Ankara, Akçağ Yayınları, 2006. |
24 |
Değerlendirme |
|