1 | Dersin Adı: | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ALTERNATİF YAKLAŞIMLAR |
2 | Dersin Kodu: | ÇCKS219 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF SEZGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr.Elif SEZGİN elifyalcintas@uludag.edu.tr İnegöl Meslek Yüksekokulu |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencinin; Erken Çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması bu yaklaşımlarla ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilme ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Akademik gelişime katkı |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Okul öncesi eğitimin Türkiye’deki durumu | |
2 | Okul öncesi eğitim modelleri | |
3 | Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim yaklaşımları | |
4 | Proje Yaklaşımı | |
5 | Reggio Emilia Yaklaşımı | |
6 | Montessori Yaklaşımı | |
7 | Waldorf Okulları | |
8 | VİZE | |
9 | Steiner Yaklaşımı | |
10 | High Scope Yaklaşımı | |
11 | Ev Okulları, Açık Eğitim Yaklaşımı | |
12 | Çocuktan Çocuğa Eğitim Yaklaşımı | |
13 | Bank Street Yaklaşımı | |
14 | Her bir yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Temel, Z.F., Fazlıoğlu, Y., Seçer, Z., Koçer, H., Arıkan, A., Öztürk, Y., Kartal, H., Kıldan, A.O., Şahin, S., Yaşar, M., Şahin, F., Yılmaz, A., Kurtulmuş, Z., Toran, M. (2012). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar (Ed. Z. Fulya Temel) Vize Basın Yayın. Ankara. Temel, Z.F. ve dig. ( 2003) Proje Yaklasımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları. Istanbul Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. 2003. Edit. Müzeyyen Sevinç.,Morpa Yayınları, İstanbul. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. 2003. Edit. Müzeyyen Sevinç.,Morpa Yayınları, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve Değerlendirme Bursa Uludağ üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 2 | 22 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |