Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
1 Dersin Adı: GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
2 Dersin Kodu: ÇCKS22
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HASAN ER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının Görevlendiği Öğretim Elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Hasan ER
Bursa Uludağ Üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yüksekokulu, İznik Yolu Üzeri 3.Km Yenişehir / BURSA
Tel: +90 224 7736043 / 62035
e-posta: hasaner@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin temel amaçları; *Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmektir. *Öğrencilerin İnsani, sosyal, ekonomik, vb. problemler hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamaktır. *Öğrencilerin katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamaktır. *Toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmaktır. *Öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Gönüllülük çalışmalarıyla farkındalık oluşturularak öğrencilerin mesleki yaşamlarına başlamadan önce gönüllülük bilincini kazanmaları sağlanacaktır. Çocukların topluma faydalı birer birey olarak yetişmeleri onlara model olan yetişkinlerin varlığıyla ilişkilidir. Bu yüzden çocuklarla çalışacak profesyonellerin gönüllü bireyler olması önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gönüllülük kavramını açıklayabilme,;
2 Dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konular hakkında farkındalık kazanabilme,;
3 İnsani, sosyal ve ahlaki değerlerin kazanılmasına ilişkin farkındalık kazanabilme;
4 Toplumsal sorunları tartıs¸abilme.;
5 Gönüllülük uygulamalarının önemini kavrayabilme.;
6 Gönüllülük çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirebilme.;
7 Gönüllülük çalışmalarının mesleki kariyerine ve kişisel gelişimine katkısını açıklayabilme,;
8 Türkiye'de ve dünyada uygulanan gönülülük çalışmalarına örnekler sunabilme;
9 Gönüllük çalışmaları kapsamında bir proje hazırlayıp sürdürebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Gönüllülük kavramı nedir?
2 Temel Gönüllülük Alanları
3 Gönüllü Çalışmalarda Etik
4 Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım
5 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük
6 Türkiye'de ve dünyada uygulanan gönüllülük çalışmalarına örnekler
7 Türkiye'de ve dünyada faaliyet gösteren sivil toplum örgütleri
8 Gönüllülük çalışmaları kapsamında bir proje hazırlama ve uygulama
9 Gönüllülük çalışmaları kapsamında bir proje hazırlama ve uygulama
10 Gönüllülük çalışmaları kapsamında bir proje hazırlama ve uygulama
11 Gönüllülük çalışmaları kapsamında bir proje hazırlama ve uygulama
12 Gönüllülük çalışmaları kapsamında bir proje hazırlama ve uygulama
13 Ders süresince gerçekleştirilen çalışmaların paylaşılması ve değerlendirilmesi
14 Ders süresince gerçekleştirilen çalışmaların paylaşılması ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aksoy, B., Çetin, T. ve Sönmez, Ö.F (2009). Topluma hizmet uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
Kuzucu, K. ve Kamer S. T. (2009). Topluma hizmet uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 4 4
Projeler 14 1 14
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 5 0 0 0 0 0 0 5 5 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK5 4 0 0 4 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 4 0 5 0 4 0 5 4 4 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr