1 | Dersin Adı: | PYTHON İLE VERİ BİLİMİ |
2 | Dersin Kodu: | IYZ4218 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MELİH ENGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr. Melih ENGİN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. Melih ENGİN melihengin@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi İnegöl İşletme Fakültesi İnegöl Yerleşkesi Cerrah Yolu 16400 İnegöl /BURSA TÜRKİYE 0224 294 26 95 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Pyhton ile farklı platformları tanımak, Pyhton ile temel kodlama yapabilmek ve veribilimi uygulamaları geliştirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Python Programlama Dili; Python veri türleri; Python veri girişi; Python ile regresyon uygulamaları; Python kesikli değişken ve testler; Python ile logit; Python ile bayezgil istatistik; Uygulamalar |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Pyhton Giriş | |
2 | Pyhton Kurulumu | |
3 | Pyhton değişkenler | |
4 | Pyhton print komutu, karakter dizileri | |
5 | Projeyi Kaydetmek ve Çalıştırmak | |
6 | güvenlik | |
7 | Diziler | |
8 | Karar Ağaçları | |
9 | Lojistik Regresyon | |
10 | Destek Vektör Makineleri | |
11 | K-En Yakın Komşu | |
12 | Hiyerarşik Kümeleme | |
13 | Saklı Markov Modelleri | |
14 | Proje uygulama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
“An Introduction to Statistics with Python”, Thomas Halswater, Springer-Verlag, 2016. Think Stats 2e Allen B. Downey Ders Notları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl Değerlendirme | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |