Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)
1 Dersin Adı: YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)
2 Dersin Kodu: YAD102
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MELTEM DEMİREL YERLİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilen öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Meltem Demirel Yerli
Bursa Uludağ Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksekokulu
0 224 261 52 05
meltemdemirel@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere hedef yabancı dil (İngilizce)ile ilgili temel iletişim becerilerini kazandırmak. Bu amaçla ilgili dil bilgisi yapılarını, okuma-anlama, yazma ve dinleme tekniklerini konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mesleki gelişimi ve yaşam boyu öğrenmeyi desteklemek adına yabancı kaynaklardan yaralanabilmesi için gerekli olan alt yapıyı sağlama.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. Hedeflenen dilde iletişim hedefleri için gerekli becerileri ve akademik çalışmalar için gerekli altyapıyı oluşturur.;
2 Temel düzeyde dil bilgisi kazanımını sağlar. Hedef dille ilgili genel kültür bilgisini geliştirir. Günlük hayatta karşılaşılan ifadeleri kullanabilme becerisi edinir. ;
3 Hedef dilde okunan temel düzeydeki metinleri anlar ve açıklar, kullanılan kelimeleri öğrenir ve aktif olarak kullanır.;
4 Hedef dilde temel düzeyde yazabilme yetkinliği kazanır Bu doğrultuda, kısa paragraf, mail, bilgi notu v. b. yazı yazabilme yeteneği edinir. ;
5 Temel düzeyde dinlediğini anlama yetkinliği kazanır. Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder, sorulara cevap verir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş. Ders içeriği ve değerlendirme esasları ile ilgili bilgilendirme.
2 Geniş zaman ile Şimdiki zamanı karşılaştırma, farklarını pekiştirme Bağlaçlarla cümle kurma
3 Yer, yön, hareket zarfları Saati sorma/ Zamanı söyleme
4 Emir Kipi Yer yön tarifi, adres sorma/ tarif etme Önerilerde bulunma
5 Geçmiş Zaman (to be fiili ile) Kısa cevaplı sorular sorma/ Bilgi verme
6 Geçmiş Zaman (Düzenli ve düzensiz fiiller ile) kullanarak Olumlu- Olumsuz-Soru cümleleri kurma
7 İyelik Zamirleri Sağlık sorunları ile ilgili önerilerde bulunma
8 Zorunluluk ve yasaklardan bahsetme (Must/mustn’t/Have to)
9 Tavsiye verme/isteme (Should/shouldn’t)
10 Fiilimsiler (Gerunds&Infinitives) İzin isteme/ Ödünç alma yapıları
11 Gelecek Zaman (be going to) Olumlu Cümle yapısı
12 Gelecek Zaman (be going to) Olumlu- Olumsuz-Soru cümleleri
13 Gelecek Zaman (Will) Olumlu- Olumsuz-Soru cümleleri
14 Will ile be going to yapısını karşılaştırma Fikir isteme ve verme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Limitless English A1 (Royal House Publishing)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. Sabit aralıklı değerlendirme yöntemi kullanılmaktadır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 68
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr