1 | Dersin Adı: | ANA ARI YETİŞTİRME ve PAKET ARICILIK |
2 | Dersin Kodu: | ZOO4424-S |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Arıcılık |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İbrahim Çakmak |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Görükle- Bursa icakmak@uludag.edu.tr Tel: 224 294 1465 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ana arı ve paket arıcılık konusunda temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersin öğrencilerin mesleki gelişimine katkısı olarak Ana arı ve paket arıcılık konusunda temel bilgi ve becerilerin kazanılması ve mezun olduğunda bu konuda bir işletme kurabilme birikimine sahip olmasını sağlamaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dünyada ana arı ve paket arıcılıkta çalışmalar | Ana arı ve paket arıcılıkta kullanılan ekipmanları-1 |
2 | Ana arı ve arı ırkları ve özellikleri | Ana arı ve paket arıcılıkta kullanılan ekipmanları-2 |
3 | Ana arıların yaşam döngüleri, feromonları ve kovandaki işlevleri | Ana arıların sağlığı-1 |
4 | Ana arıların yaşam döngüleri, feromonları | Ana arıların sağlığı-2 |
5 | Ana arıların tedavi süreci | |
6 | Ana arılarda suni tohumlama ve doğal üreme-1 | |
7 | Ana arılarda suni tohumlama ve doğal üreme-2 | |
8 | Paket arıcılık için arıların sağlığı | |
9 | Ana arının paket arıcılıkta kullanılacak koloniye nasıl verilmesi gerektiği | |
10 | Paket arıcılıkta nakliye ve önemli kriterleri | |
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Caron, D. 2000. Honey bee biology and beekeeping. Wicwas Press, New York. Rinderer, T. 1986. Bee genetics and breeding. Acdemic Press. Ruttner, F. 1988. Biogeography and Taxonomy of Honeybees, 3-34, Springer, Berlin. Sammataro, D., and Avitabile, A. 2011. The Beekeeper’s Handbook, 214-221, Cornell University Press, London. Sarıöz, P. 2006. Dünden bugüne Türkiye’de arıcılık. Stil matbaacılık, 14-15, İstanbul. Sorkun K., 2008. Türkiye’nin Nektarlı Bitkileri Polenleri ve Balları, Palme Yayınları Ankara. Winston, M. 1987. Honey bee biology. Harvard University Press. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 30 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 70 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 30 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders konuları gereği bir ara sınav ve final olarak klasik sınav ile ölçme ve değerlendirmesi yapılacaktır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |