1 | Dersin Adı: | SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ |
2 | Dersin Kodu: | OTPS033 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BENGÜL AYDIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr.Gör.Bengül AYDIN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
baydin@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 294 29 51 Uludağ Universitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Görükle Kampüsü - Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı bir hayat öğretimi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş -Sağlık nedir -Sağlıklı yaşam ve sağlıklı yaşam biçimi | |
2 | Sağlıklı yaşam biçiminin komponentleri ve egzersiz | |
3 | Sağlıklı yaşamda egzersiz kavramı Egzersizin önemi ve yararı (birey, aile ve toplum açısından ) | |
4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede egzersizin etkisi ve yararları | |
5 | Egzersiz, wellness, fitness kavramları ve temel yaklaşımlar | |
6 | Egzersizin insan fizyolojisine etkisi | |
7 | Egzersiz ve çeşitleri (İzokinetik, İzometrik, İzotonik) | |
8 | Egzersiz ve çeşitleri (Akuatik egz, aerobic) | |
9 | Egzersiz ve çeşitleri | |
10 | Egzersiz ve çeşitleri | |
11 | Yaş grupları ve egzersiz | |
12 | Kronik hastalıklar ve egzersiz | |
13 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar (uygun olmayan egzersiz uygulamaları) | |
14 | Sağlıklı yaşam davranışı kazandırma ve sürdürmede sağlık profesyonellerinin rolü |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Günay M, Tamer K, Cicioğlu İ, Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü: Enerji Metabolizması, Solunum Sistemi ve Egzersiz. 2. baskı, Ankara, Gazi Kitabevi, 2010, s:36- 72, 543- 548. -Noyan A. Fizyoloji ders kitabı, 2. baskı, Ankara, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1984, s: 238: 242. -Guyton AC, Tıbbi fizyoloji, 9. baskı, İstanbul, Nobel Kitabevi, 1996, s: 903- 909. -Çiloğlu F, Şirin Buruk Ş, Bulca Z . Egzersiz biyokimyası ve obesite Nobel Tıp Kitabevleri, 2000. -Üzel M, Yazici Z. Egzersiz Yapan Herkes Icin Saglikli Fitness: Spor Profesyonelleri Icin Rehber. 2010, Deomed Yayincilik, -Manocchia P. Egzersiz Anatomisi: Egzersizleriniz Icin Egitmen Rehberi. 2014, Akilcelen Kitaplar, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sınav | |
Açıklama | Bu ders için %40 etki oranına sahip bir ara sınav ve %60 etki oranına sahip bir dönem sonu sınavı yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |