1 | Dersin Adı: | BİTKİ BAKTERİYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | BTK3605 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi KADİR İLHAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd. Doç. Dr. Kadir İlhan |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: kadirilhan@uludag.edu.tr Tel: 90.224.2941571 Bursa U. Ü. Ziraat Fak. Bitki Koruma Bölümü 16059 Görükle/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye bakterilerin genel karakterlerinin öğretilmesi, bakteri hücresi, bakterilerin beslenmesi, gelişmesi ve üremesi konusunda bilgi verilmesi, bitki patojeni bakterilerin sınıflandırılması, bitkilerde bakterilerin oluşturduğu semptomlar, hastalık yapıcı faktörler, bakterilerin yayılması ve taşınma yolları ve önemli bitki patojeni türlerin kontrolü hakkında bilgi verilmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders öğrencilere Bitki Bakteriyolojisi hakkında temel bilgiler sağlar |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bakteriyolojiye giriş, bakterilerin insan yaşamı ve çevre için önemi ve sınıflandırma içindeki yerleri. | |
2 | Bakteri hücre yapısı, bakterilerin beslenme ve gelişmeleri, bakterilerin fizyolojileri | |
3 | Bakterilerin sınıflandırılması | |
4 | Patojenisite ve bakterilerin patojenisite faktörleri, bakteriyofaj ve bakteri benzeri mikroorganizmalar | |
5 | Bakterilerin taşınması ve yayılması | |
6 | Bakteriyel hastalıkların simptomları ve bakteriyel inokulum hazırlanması | |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
8 | Bakterilerin tanılanması, morfolojik, biyokimyasal ve fizyolojik karakterleri ve serolojik tanılama | |
9 | Agrobacterium tumefaciens ve Erwinia amylovora simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları | |
10 | Xanthomonas campestris, ve Xanthomonas campestris pv. phaseoli simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları | |
11 | Clavibacter michiganence ve Pseudomonas solanacearum, simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları | |
12 | Pseudomonas syringae pv. lachrymans, P. syringae pv. phaseolicola, simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları | |
13 | Pseudomonas marginalis ve P. syringae pv. syringae, simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları | |
14 | Spiroplasma citri, simptomu, hayat döngüsü, epidemiyolojisi ve savaşımı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmad, I., Pichtel J., Hayat, S. Plant-Bacteria Interactions, Strategies and Techniques to Promote Plant Growth. 2008. WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim. Saygılı, H., Şahin, F., Aysan, Y., 2006. Fitobakteriyoloji Meta Basım. Agrios, G.N. 2005. Plant Pathology. Fifth Edition, Academic Press, Inc. p952. Janse, J.D. 2005. Phytobacteriology. CABI Publishing International, Oxfordshire, UK, p360. Baykal, N., 1990. Bakteriyoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No: 63, 101 s. Klement Z., Rudolph K., Sands DC. 1990. Methods in Phytobacteriology. Akademiai Kiado. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 5 |
Ödev | 1 | 5 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |