Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİTKİ BAKTERİYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: BİTKİ BAKTERİYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: BTK3605
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi KADİR İLHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Kadir İlhan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: kadirilhan@uludag.edu.tr
Tel: 90.224.2941571
Bursa U. Ü. Ziraat Fak. Bitki Koruma Bölümü
16059 Görükle/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrenciye bakterilerin genel karakterlerinin öğretilmesi, bakteri hücresi, bakterilerin beslenmesi, gelişmesi ve üremesi konusunda bilgi verilmesi, bitki patojeni bakterilerin sınıflandırılması, bitkilerde bakterilerin oluşturduğu semptomlar, hastalık yapıcı faktörler, bakterilerin yayılması ve taşınma yolları ve önemli bitki patojeni türlerin kontrolü hakkında bilgi verilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders öğrencilere Bitki Bakteriyolojisi hakkında temel bilgiler sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler bakterileri diğer mikroorganizma gruplarından ayırabilir;
2 Bakterilerin önemini ve insanlara olan yararlarını anlar;
3 Bakteri taksonomisinde kullanılan fenotipik karakterleri kavrarlar tanılanmasında kullanılan temel üreme organları hakkında bilgi sahibi olur;
4 Bakterilerin üreme ve gelişmesini öğrenir;
5 Bakterilerin yayılmasını öğrenir;
6 Bakterileri mayalardan ayırabilir;
7 Bakterileri inokulum konsantrasyonunu ayarlayabilir;
8 Fitopatojen bakterilerin yayılma yollarını öğrenir;
9 Önemli bitki patojeni bakterilerin oluşturduğu simptomlarını, hayat döngülerini, epidemiyolojisini ve kontrol metotlarını öğrenir;
10 Bitki patojeni bakteriler ile savaşım metotlarını bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bakteriyolojiye giriş, bakterilerin insan yaşamı ve çevre için önemi ve sınıflandırma içindeki yerleri.
2 Bakteri hücre yapısı, bakterilerin beslenme ve gelişmeleri, bakterilerin fizyolojileri
3 Bakterilerin sınıflandırılması
4 Patojenisite ve bakterilerin patojenisite faktörleri, bakteriyofaj ve bakteri benzeri mikroorganizmalar
5 Bakterilerin taşınması ve yayılması
6 Bakteriyel hastalıkların simptomları ve bakteriyel inokulum hazırlanması
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Bakterilerin tanılanması, morfolojik, biyokimyasal ve fizyolojik karakterleri ve serolojik tanılama
9 Agrobacterium tumefaciens ve Erwinia amylovora simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları
10 Xanthomonas campestris, ve Xanthomonas campestris pv. phaseoli simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları
11 Clavibacter michiganence ve Pseudomonas solanacearum, simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları
12 Pseudomonas syringae pv. lachrymans, P. syringae pv. phaseolicola, simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları
13 Pseudomonas marginalis ve P. syringae pv. syringae, simptomları, hayat döngüleri, epidemiyolojileri ve savaşımları
14 Spiroplasma citri, simptomu, hayat döngüsü, epidemiyolojisi ve savaşımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmad, I., Pichtel J., Hayat, S. Plant-Bacteria Interactions, Strategies and Techniques to Promote Plant Growth. 2008. WILEY-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA, Weinheim.
Saygılı, H., Şahin, F., Aysan, Y., 2006. Fitobakteriyoloji Meta Basım.
Agrios, G.N. 2005. Plant Pathology. Fifth Edition, Academic Press, Inc. p952.
Janse, J.D. 2005. Phytobacteriology. CABI Publishing International, Oxfordshire, UK, p360.
Baykal, N., 1990. Bakteriyoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No: 63, 101 s.
Klement Z., Rudolph K., Sands DC. 1990. Methods in Phytobacteriology. Akademiai Kiado.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 5
Ödev 1 5
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre değerlendirilmektedir.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,1
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr